English

چهارمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز به حوزه قطار شهری اختصاص یافت

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به حوزه قطار شهری اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، احمد وحیدی در چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: اراده ساختن و سازندگی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران معنا شد.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: وظیفه خود می دانیم در هر  مجلسی و در هر فرصتی جانفشانی های شهدا، جانبازان و ایثارگران را پاس داریم.

این مقام مسئول از اجرای خطوط چندگانه قطارشهری شیراز به عنوان پروژه ای جهادی و ارزشمند یاد کرد و افزود: ملت ایران و مسئولان دوشادوش یکدیگر در عرصه سازندگی تلاش می کنند و نیرنگ دشمن برای نالمید سازی این جریان قدرتمند به جایی نخواهد رسید.

احمد وحیدی+افتتاح پروژه‌های شهرداری

وزیرکشور با اشاره به پیشرفت های عظیم ایران اسلامی در زمینه های مختف گفت: در این ایام اعتباری معادل ۴۸۰ هزار میلیارد تومان برای افتتاح و گلنگ زنی پروژه ها اختصاص یافته که این اعتبار جدا از پروژه های حوزه نفت و گاز هستند.

وحیدی با قدردانی از تلاش های استاندار فارس، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری شیراز افزود: در دولت سیزدهم شاهد راه اندازی و بهره برداری از پروژه های سنگینی هستیم که با تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی محقق شده است.

او از تامین مالی برخی پروژه ها به عنوان تنها مشکلی که دولت با آن روبروست، یاد کرد و افزود: در حوزه توان فنی، نیروی کارتوانمند و متخصصی در اختیار داریم که قدرت سازندگی ایران اسلامی را افزایش می دهد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هیچ خط مترویی در کشور وجود نداشت و برای احداث آن دست به دامان خارجی ها شده از اقدام در این زمینه هراس داشتند. اما امروزه احداث مترو و بسیاری از دیگر پروژه های سخت و پیچیده ای که در ایران اسلامی به بهره برداری می رسند به همت کارشناسان و نیروهای زبده این سرزمین است. 

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنانش افزود: در دهه پرفروغ فجر با پروردگار متعال عهد و پیمان ببندیم که با تمامی قدرت در جبهه سازندگی ایران اسلامی تلاش و کوشش کنیم.

 

در اولین فرصت و کمترین امکانات، نسب به بهره‌برداری از پروژه‌ ها اقدام می‌کنیم

محمدهادی ایمانیه، همزمان با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در حاشیه افتتاح از فاز ۱ خط ۲ مترو که با حضور وزیر محترم کشور به بهره برداری رسید، گفت: آغاز به کار فاز یک خط دو مترو را همزمان با ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی به فال نیک می گیریم؛ ان شاءالله این بهره برداری مبارک مردم استان، شیراز و خصوصا عزیزانی باشد که ساکن این مناطق هستند.

استاندار فارس با بیان اینکه خط دو مترو در میدان امام حسین علیه السلام با خط یک برخورد می کند و از طریق این خط، دسترسی به شرق و غرب شیراز را فراهم می سازد، افزود: بنا داریم با کمترین امکانات و در اولین فرصت، با هدف ایجاد آسایش مردم، کاهش هزینه های روزمره نسبت به بهره‌برداری از پروژه ها اقدام کنیم. با همین رویکرد این خط فعلا با سه ایستگاه افتتاح می شود و در ماه های آینده به تدریج سایر ایستگاه ها هم تکمیل و در چرخه‌ی خدمت رسانی به مردم قرار می گیرد.

ایمانیه افزود: خط ۳ مترو شیراز هم که از معالی آباد آغاز و تا شهرک گلستان پیش خواهد رفت در مرحله مناقصه است که امیدواریم عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود.
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به خیل مشتاقان و زائران حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام از طراحی ها برای دسترسی از طریق خطوط مترو به این حرم خبر داد و اظهار داشت: خطوط آنتنی از خط یک و خط دو به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در حال طراحی است و امیدواریم با اتمام آن، عملیات اجرایی آن ها نیز آغاز شود و در کمترین زمان ممکن در اختیار شهروندان و گردشگران عزیز قرار گیرد.

 

گسترش خطوط چهارگانه مترو زیرپوست شهر

محمدحسن اسدی در چهارمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: جشنواره عمرانی شهرداری شیراز همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شده و تا اواسط اسفندماه سال جاری پروژه های مهم و تاثیرگذاری را تقدیم اهالی سومین حرم اهل بیت «ع» خواهیم کرد.

او با اشاره به پیشینه ای از پروژه قطار شهری شیراز اظهار داشت: آیین  گلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی خط یک مترو شیراز در سال ۱۳۸۰ آغاز شد و پس از ۱۶ سال و طی سه مرحله به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه های شهرداری شیراز

وی با اشاره به این موضوع که قسمت عمده ای از خط یک قطار شهری شیراز در زمان دکتر پاک فطرت، نماینده کنونی مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید، اظهار داشت: سکان مدیریت مترو شیراز در برهه حساسی در دست سردار حاج زمانی، مدیرعامل وقت مترو شیراز قرار داشت که تلاش های زیادی در راستای پیشبرد این طرح انجام شد.

مقام ارشد شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش افزود: فاز یک خط دو قطارشهری شیراز از شهرک میانرود، به عنوان جنوبی ترین نقطه کلانشهر به سمت میدان امام حسین(ع) مسافرگیری خواهد کرد و امکان دسترسی مردم به نقاط مختلف شیراز را فراهم می سازد.

اسدی در ادامه افزود: خط سوم مترو شیراز در امتداد شمال غربی این کلانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان با هشت ایستگاه در سال جاری عملیات اجرایی آن شتاب خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: خط چهارم مترو شیراز از بلوار مدرس و ایستگاه رازی به سمت بلوار سیبویه و میدان شاهزاده قاسم و حرم مطهر حضرت شاهچراغ «ع» در دستور کار قرار خواهد گرفت و یکی از اهداف کلان این پروژه تسهیل دسترسی به حرم مطهر است.

شهردار کلانشهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش از یکدلی مسئولان برای خدمت رسانی خبر داد و افزود: در شهر شیراز با حمایت های استاندار مردمی فارس، اعضای شورای اسلامی شهر و پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد اتحاد فراگیری در راستای خدمت رسانی به مردم هستیم.

اسدی بیان داشت: اهالی شیراز لایق بهترین ها هستند و خدمتگزاران مردم در مجموعه شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه ها تلاش می کنند تا کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عمل به منصه ظهور گذاشته و توطئه های دشمنان و تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه ملت شریف ایران اعمال می شود را خنثی سازند.

او با تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار پروژه قطارشهری شیراز گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۸ گلنگ زنی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در تلاش هستیم تا دهه فجر سال آینده تعدادی از ایستگاه های مسیر به بهره برداری رسد.

وی از انعقاد تفاهمنامه ای به منظور احداث مابقی ایستگاه ها از میدان آزادی تا میدان کلبه، سعدی و فضیلت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داد و افزود: مقرر شده این طرح طی مدت سی ماه به بهره برداری برسد و در هفته شیراز ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری کامل ایستگاه ها باشیم.

تسهیل دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ «ع»

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار تسهیل دسترسی شهروندان و زائران به حرم مطهر شاهچراغ «ع» شد.

آیت الله لطف الله دژکام تسهیل راه های ارتباطی به سمت حرم مطهر را پراهمیت ارزیابی کرد و افزود: با گسترش خطوط مترو و اتصال آن به حرم مطهر شاهچراغ «ع»، مردم دسترسی آسان تری به بقاع متبرکه داشته و در روزهای جمعه و مناسبت های ویژه شاهد ترافیک کمتر و حضور پرشورتری از جامعه در آیین ها خواهیم بود.

افتتاح پروژه های شهرداری شیراز

وی در پایان مراتب قدردانی خود را از تمام خدمتگزارانی که در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش می کنند، اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی