English

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۲۶ پروژه فعال در حوزه راه های استان اصفهان/ ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های راه‌سازی

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در بخش راه‌های استان اصفهان ۲۶ پروژه فعال در حال اجرا هستند.

۲۶ پروژه فعال در حوزه راه های استان اصفهان/ ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های راه‌سازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بهزاد شاهسوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود ۲۶ پروژه فعال در حوزه راه های استان اصفهان گفت: مبلغ این قراردادها ۵۰۰ میلیارد تومان است که برای تکمیل آن‌ها ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد، اضافه کرد: در استان ترافیک حوزه راهی بسیار بالاست و حدود ده تا ۱۵ درصد از حمل بار کشور در از طریق محورهای استان اصفهان صورت می گیرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره باینکه احداث بزرگراه‌ها در استان در دستور کار قرار دارد، افزود: بسیاری از محورهای برون‌استانی چهار خطه شده اند و سایر مسیرها نیز در حال احداث راه جدید هستند.

۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان باید به بزرگراه تبدیل شود

شاهسوندی گفت: ۴۲۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در اولویت اول برای ارتقاء قرار دارند که می‌بایستی تبدیل به بزرگراه شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان اصفهان حدود یک هزار و ۷۶۷ کیلومتر راه نیاز به ارتقاء دارند که براساس مطالعات ترافیکی در سه سطح اولویت بندی شده‌اند. 

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: همچنین یک هزار و ۲۸ کیلومتر در سطح دو و مابقی سطح سه هستند که این دو سطح نیاز به بهسازی دارند به طور مثال می‌بایست عرض مسیر و یا پل‌ها تغییر کند. 

این مقام مسئول افزود: همچنین ۳۱۶کیلومتر از راه‌های استان هم در سطح سه قرار دارند که تردد در این محورها با بهسازی و آسفالت سطحی، روان خواهد شد.

وی در ارتباط با موضوع فرونشست در استان توضیح داد: فرونشست در راه‌های استان مشکلی ایجاد نکرده است، همچنین به راه‌ها و پل‌ها آسیبی نرسیده است. فقط در محور مهیار این مشکل وجود داشت که با اقدامات ویژه تمامی این موارد برطرف شد.

شاهسوندی در خصوص مصبوات سفر رئیس جمهور به استان گفت: ۲۱ پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان در حوزه راه برای سه سال و تا سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه  پیش بینی ما ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیارد بود که حدود ۴۰۰ میلیارد آن به دلایلی کم شد، اظهار داشت: این تخصیص‌ها برای پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

چهار خطه بودن بیش از ۸۵ درصد محورهای اصلی در استان اصفهان

شاهسوندی در ارتباط با محورهای اصلی در استان بیان کرد: بیش از ۸۵ درصد محورهای اصلی در استان اصفهان چهارخطه می باشند که از نظر ایمنی استاندارد هستند ولی ممکن است در عین حال با مروز زمان ایراداتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کیفیت راه‌های استان‌های اصفهان نسبت به استان‌های همجوار بهتر است، افزود: با چهارخطه شدن راه‌ها، تصادفات رخ به رخ کاهش پیدا می کنند اما احتمال وقوع خطرات و حوادث دیگر به‌دلیل افزایش سرعت همچنان وجود دارد.

افتتاح ۶۵ کیلومتر باند دوم و هفت دهانه تقاطع غیر همسطح در دهه فجر

بهزاد  شاهسوندی گفت: ۶۵ کیلومتر باند دوم و هفت دهانه تقاطع غیر همسطح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در استان احداث شده و به‌مناسبت دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان  کرد: این تقاطع‌های غیر همسطح در چرمهین، علویجه و ورودی مسکن مهر احداث شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه