English

رییس دانشگاه هنر اصفهان :

فقدان استاد بزرگ حوزه فرهنگ و هنر اسلامی برای اصفهان غم بزرگی است

رییس دانشگاه هنر اصفهان بیان داشت: فقدان استاد بزرگ حوزه فرهنگ و هنر اسلامی دکتر امین پور برای اصفهان غم بزرگی است.

فقدان استاد بزرگ حوزه فرهنگ و هنر اسلامی برای اصفهان غم بزرگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا خواجه احمد عطاری در اولین سالگرد درگذشت استاد برجسته معماری با اشاره به اینکه دکتر امین پور برای ما یک الگو بودند ، گفت: در مورد این شخصیت فرهنگی  و فضایل ایشان در زمینه های مختلف حرف زدن بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه فقدان استاد بزرگ حوزه فرهنگ و هنر اسلامی برای اصفهان غم بزرگی است، افزود:دکتر امین پور دارای  ویژگی های خاصی بود که در طول ۷ سالی که جمعی از اساتید دانشگاه با هم تشکیل داده بودند جلسات قرآن و مثنوی خوانی داشتیم که همیشه پای ثابت این جلسات بودند و در جزئیات قرآن به قدری ماهر بودند که نشان داد ایشان علاوه بر استاد معماری استاد قرآن هم بودند .جلسات این انجمن نیز ادامه یافت و هر بارخاطره ایشان در ذهن ها مرور می شود.

وی گفت: دکتر امین پور در واژه انسان کامل بسیار تامل می کرد و گویی چیزی بنام حقیقت محمدیه و نظر فلاسفه اسلامی و رسیدن به انسان کامل و نظر حضرت محمد(ص)را با تامل نقل می کردند .

عطاری با اشاره اینکه همیشه کلام خدا و ائمه را بر لب داشت، تاکید کرد:متاسفیم از اینکه ایشان را زود از دست دادیم چرا که ایشان می توانست در پرورش انسان های زیادی تاثیر گذار باشد.

استاد دانشگاه هنراصفهان در پایان با خواندن قصیده ای از فصل پنجم مثنوی صحبت های خود را در فراغ استاد امین پور به پایان رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه