English

درآیین اولین سالگرد بزگداشت استاد احمد امین پورعنوان شد:

استاد امین پور همیشه علم دفاع از انقلاب را بر می افراشت

آیین بزرگداشت دکتر احمد امین پور استاد معماری و فلسفه هنر اسلامی صبح امروز ۱۹ بهمن ماه در اولین سالگرد درگذشت این استاد برجسته معماری با حضور پیشکسوتان عرصه هنر و معماری،اعضای شورای جامعه اسلامی مهندسین،اعضای شورای شهر ،شهردار اصفهان،اساتید دانشگاه در تالار کتابخانه مرکزی اصفهان به همراه اعضای خانواده ایشان برگزار شد.

استاد امین پور همیشه علم دفاع از انقلاب را بر می افراشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، دراین آیین رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فقدان استاد امین پور به عنوان یک استاد برجسته معماری  برای اصفهان یک غم بزرگ است، گفت:در سال ۱۳۵۶ که در دانشگاه پذیرفته شدیم با هم رفاقت و مجالست داشتیم و صمیمت زیادی بین ما ایجاد شده بود.ایشان فردی با اخلاق وویژگی های خاص بود.

محمد نور صالحی با اشاره به اینکه قصد داشتیم که زحمات دکتر امین نور را با برگزاری این مراسم ارج نهیم افزود:یکی از کسانی که حیات صالح داشت مرحوم امین پور بود.

وی افزود: دکتر امین پور با صداقت و شجاعت و صراحت لهجه بودند و بخصوص در زمان اوایل انقلاب که ده ها گروه کومونیستی و منافق فعالیت داشتند وتنها گروه های کوچکی تحت عنوان انجمن اسلامی بودند ؛ یکی از کسانی که جلوی گروه های ضد انقلاب ایستاد استاد امین پور بود.

رییس شورای شهر گفت: زمانی که گروه های مخالف انقلاب در دانشگاه قصد ایجاد چند دستگی بین دانشجویان داشتند آن زمان دکتر امین پور با بصیرت کامل خود خط خود را در دفاع از انقلاب اسلامی با دیگر خط ها جدا کرده بودنند .

نورصالحی بیان داشت: استاد امین پور گرایش های سیاسی بسیار عمیق انقلابی داشت  و تک تک حرکت های زندگی اش تحت تاثیر اعتقاداتشان بود .

وی تاکید کرد:دکتر امین پور دفاع جانانه از انقلاب و اسلام داشت تا اینکه دانشگاه ها باز شد و بعدا برای ارکان نظام بیشتر برنامه داشت ایشان در تمام صحنه ها در بطن بودند در مجامع مختلف سیاسی و انقلابی و خیریه ها و جامعه اسلامی مهندسین و محافل سیاسی نقش فعال داشتند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایشان همیشه علم دفاع از انقلاب را بر می افراشت و همیشه نظرات خود را با صداقت اعلام می کرد به گونه ای که همه نظرات ایشان را به خوبی قبول می کردند.

وی ادامه داد: دکتر امین پور می توانست به عنوان یک شخصیت برجسته علمی همیشه در حوزه معماری ایرانی اسلامی اثر گذار باشد ولی خواست خداوند این بود که در بین ما نباشد.

این مقام مسئول بیان کرد:در جلسه امروز که مصادف با بودجه ریزی شهر همراه بود همه اعضای شورا نتوانستند حضور یابند ولی ما به نمایندگی از اعضا در این جلسه حضور یافتیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:ان شالله بزودی همایشی برای نکوداشت استاد امین پور و جایگاه علمی که ایشان داشتند برگزار خواهیم کرد.

استاد امین پور

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه