English

همزمان با دهه فجر؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۶ پروژه صنعتی و معدنی در هرمزگان

همزمان با ایام الله دهه فجر، 66 پروژه صنعتی و معدنی هرمزگان با سرمایه گذاری بالغ بر 139 هزار میلیارد تومان برای افتتاح آماده است.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 66 پروژه صنعتی و معدنی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت دهه فجر اظهارداشت: امسال به مناسبت ایام الله دهه فجر 66 پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار 139 هزارمیلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای بیش از دوهزار و 700 نفر در استان آماده بهره برداری است. 

وی عنوان کرد: قبل از آغاز انقلاب اسلامی ایران در هرمزگان یک گرم فولاد تولید نمی شد و تمام واحدهای صنعتی چند واحد کوچک در حد پارچه‌بافی را تشکیل می داد، اما هم اکنون آمارها در حوزه های صنعت، فولاد و غیره حاکی از آن است که صادرات میلیاردی درحال انجام است. 

قاسمی تصریح کرد: اکتشافات معدنی در 29 هزار کیلومتر درحال انجام است و در حوزه ذخایر معدنی نیز به ذخایر جدیدی دست پیدا کردیم، به طوری که در حوزه معادن آهن به ذخیره بیش از 800 میلیون تنی سنگ‌آهن هماتیت مطمئن هستیم با وجود اینکه آهن مگنتیت در استان نداشتیم در اکتشافات جدید 50میلیون تن از این نوع آهن را اکتشاف قطعی کرده‌ایم. 

وی ضمن بیان اینکه تا پیش از این کل معادن فعال هرمزگان 300 معدن بوده است، عنوان کرد: امسال مزایده 213 معدن را با بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع برگزار کردیم و با حمایت استاندار هرمزگان بیش از 5 بسته سرمایه‌گذاری برای این مهم مهیا شده است. 

رئیس سازمان صمت هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری با استفاده از مواد اولیه موجود دو مجوز پالایشگاه در استان صادر شده است، گفت: یک مجوز پالایشگاهی را در بندرعباس صادر کردیم و به صورت کلی هرمزگان در شش ماهه نخست امسال رتبه نخست سرمایه‌گذاری و در بخش جواز تاسیس رتبه دوم را کسب کرده است. 

وی یادآور شد: یکی از موانع رشد و تولید محدودیت‌ها در حوزه برق و گاز تلقی می شود، اما تاکنون از مجموعه‌های مدیریت گاز و برق مشارکت و همراهی را شاهد بودیم و با وجود تمام محدودیت‌ها امسال با 21میلیون تن تولید، رشد 11درصدی را محقق کرده‌ایم؛ درحالی که هدف‌گذاری کشوری برای رشد تولید هشت درصدی بوده است. 

رئیس سازمان صمت هرمزگان  در پایان افزود: بیش از 171 هزارو 200 بازرسی در بحث نظارت بر بازار انجام شده و طی این بازرسی‌ها بیش از 11هزار پرونده تشکیل شده که مجموع تخلفات آن 22 هزارو 357 تخلف بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه