English

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

راه ارتباطی ۱۱۱ روستای کردستان بسته است

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به بازگشایی محور سروآباد - اورامان با تلاش شبانه‌روزی راهداران گفت: در حال حاضر راه ارتباطی ۱۱۱ روستای استان بسته است.

 راه ارتباطی ۱۱۱ روستای کردستان بسته است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، رامبد نوذری روز شنبه اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی‌عوامل راهداری، محور سروآباد-اورمان که به دلیل کولاک و بارش برف بسته شده بود بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه رانندگان باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و با احتیاط کامل از این مسیر تردد کنند، گفت: در حال حاضر تمام راههای اصلی و فرعی استان باز است اما به رانندگان توصیه می‌شود برای تردد در مسیرها وسایل و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به بسته بودن راه ارتباطی ۱۱۱روستای استان اشاره کرد و افزود: راهداران مشغول بازگشایی این راهها نیز هستند اما وزش باد و کولاک برف بازگشایی محورهای روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

انجام بیش از ۱۱ هزار کیلومتر برفروبی

وی در ادامه به برفروبی محورهای شریانی و غیرشریانی استان در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۱هزار و ۱۶۶ کیلومتر بروفی انجام شد که هشت هزار و ۲۴۶کیلومتر در محورهای شریانی بود.

نوذری اضافه کرد: در محورهای شریانی ۳۰۳نفر از نیروهای راهداری و ۱۸۵دستگاه ماشین‌آلات درگیر برفروبی بودند و ۷۰۴خودروی گرفتار در برف و کولاک را نیز رها سازی کردند.

وی در ادامه به برفروبی در محورهای غیرشریانی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: در این محورها نیز ۲۵۱ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۱۵۷ دستگاه ماشین‌آلات، ۲هزار و ۹۲۹ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه