English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

زمان و مکان محافل قرآنی بین‌المللی در استان کردستان مشخص شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان زمان و مکان محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی در شهرستان‌های استان را اعلام کرد.

زمان و مکان محافل قرآنی بین‌المللی در استان کردستان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان, علی اصغر دریایی از برپایی سلسله محافل قرآنی به مناسبت ایام الله دهه فجر در استان خبر داد و اظهار داشت: جعفر فردی، از قاریان برجسته بین‌المللی در چندین شهر استان کردستان سلسله محافل قرآنی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب راهنمای همه امور بشری نیاز امروز جامعه ماست، گفت: استفاده از کلام و آموزه‌های قرآن کریم به عنوان منبع و ذخیره‌گاه تمام‌نشدنی برای همه اعصار بسیار حائز اهمیت و مورد توجه و اهتمام ویژه این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: اگر چه ما از قاریان و حافظان استان که جزو بهترین و خوش الحان‌ترین قاریان کشور محسوب می‌شوند، در بیشتر محافل قرآنی استفاده کرده‌ایم, این سلسله محافل که از 16 بهمن‌ماه و در ایام دهه فجر برگزار می‌شود علاوه بر حضور قاری بین‌المللی جعفر فردی, قاریان و حافظان استان نیز در این سلسله محافل در چندین شهر استان کردستان نیز قرائت خواهند داشت.

وی بیان کرد: استان کردستان سرشار از هنر و فرهنگ در همه عرصه‌ها, به ویژه قرآن پژوهی و تفسیر قرآن کریم از قطب‌های ویژه قرآن‌شناسی و قرآن‌های قدیمی بوده و ارادت مردم این استان به مفاهیم قرآنی زبانزد خاص و عام است.

دریایی درباره شیوه اجرای برنامه‌های این قاری بین‌المللی عنوان کرد: وی ابتدا روز یکشنبه 16 بهمن‌ماه در شهر قروه سپس در شهر دهگلان قرائت قرآن کریم خواهد داشت.

وی ادامه داد: استاد جعفری سپس در شهر سنندج در چندین مکان از جمله زندان مرکزی سنندج, لشکر 28 کردستان, مسجد پیرعمر, مهدیه سنندج و مساجد جامع شهرهای مریوان, کامیاران و دیواندره قرائت خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه این برنامه و حضور قاری بین‌المللی با همکاری ارشاد و اوقاف برگزار می‌شود، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، علاوه‌بر این استاد، دو قاری دیگر بین‌المللی سیدمحمد جواد حسینی و حمید شاکرنژاد در استان کردستان اقدام به برگزاری سلسله محافل قرآنی کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه