English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

۲ کوهنورد سنندجی گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کوه‌ آبیدر سنندج بعد از حدود ۶ ساعت تلاش نجات یافتند.

۲ کوهنورد سنندجی گرفتار در برف و کولاک نجات یافتند

به گزارش خبر گزاری موج کردستان ،پیام جلالی روز جمعه اظهار کرد: ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه پنجشنبه ۱۳ بهمن به دنبال اطلاع یافتن از گرفتار شدن ۲ کوهنورد در کوه آبیدر سنندج (خضر زنده)، چهار تیم عملیاتی شامل ۱۳ نجاتگر جمعیت هلال احمر استان با ۲دستگاه آمبولانس و ۲ خودروی امدادی کمک دار، عازم این منطقه شدند.

وی افزود: با همکاری نیروهای امدادی، مساعدت ویژه ارتش، اورژانس، نیروی انتظامی و بسیج، این ۲ کوهنورد ساعت ۱:۳۰ در ارتفاعات خضرزنده کوه آبیدر پیدا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: یکی از کوهنوردان به دلیل پیچ خوردگی در ناحیه مچ پا توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی و کوهنورد دوم نیز به دلیل علایم حیاتی نامناسب، توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: با توجه به بارش برف و کولاک سنگین در استان، شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌شود کوهنوردان و مردم به کوه‌ صعود نکنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر کردستان هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه