English

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

کشمش ظرفیت بالایی در اقتصاد و صادرات دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: کشمش ظرفیت بالایی در اقتصاد و صادرات دارد و اگر به آن فکر نکنیم قشر زیادی از باغداران آسیب می بینند.

کشمش ظرفیت بالایی در اقتصاد و صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، نشست کشوری میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع تبدیلی با حضور رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی،  علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی بخشنده رپیس اتاق بازرگانی و جمعی از بازرگانان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در محل ساختمان جدید اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این نشست اظهارداشت: امروز که سرعت تغییرات در جهان بسیار بالا رفته و اولویت دنیا کنترل تورم شده و ساختار اقتصاد تغییر کرده به نظر می رسد اگر با روشهای نوین و کارآمد وارد کار نشویم شاید صادرات محصولات کشاورزی زیاد اقتصادی نباشد.

وی افزود: با سیاست های اشتباه و سخت گیری هایی که در گذشته صورت گرفته متاسفانه صادرات کشمش در کشور وضعیت خوبی ندارد و باید روی صنایع تبدیلی کار کنیم زیرا امروز سرانه مصرف کشمش زیر نیم درصد است درحالی که در کشورهای توسعه یافته بالای ۱.۵ درصد است. 

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: در تولید انگور باید بهره وری را بالا ببریم و از هر ۱۰ تن به ۴۵ تن در هکتار برسانیم و برای کاهش مصرف آب و تولید بیشتر با روش های نوین هم اقدام کنیم.

وی بیان کرد: کشمش ظرفیت بالایی در اقتصاد و صادرات دارد و اگر به آن فکر نکنیم قشر زیادی از باغداران آسیب می بینند.

بخشنده تصریح کرد: وقتی صادرات پتروشیمی ۱۸ میلیارد دلار بوده در حالی که در کشمش ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری داریم ب نظر می رسد در این عرصه غفلت کرده ایم و بازار کشمش را از دست داده ایم و با سختی صادرات را انجام می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه