English

در آستانه دهه مبارک فجر؛

۷۵ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افتتاح می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اعلام کرد: ۷۵ پروژه راهداری استان با اعتباری بالغ بر ٩٧٧ میلیارد تومان در دهه فجر به افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

۷۵ طرح راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، علیرضا راستیار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، در یک نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، گفت: ٧٥ طرح راهداری استان با اعتباری افزون بر ٩٧٧ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

راستیار افزود: این طرح‌ها شامل نگهداری راه‌ها، ایمنی و حریم راه‌ها، نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها، ساخت و توسعه راه‌های روستایی و حمل و نقل و تاسیس شرکت‌های حمل و نقلی است.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان راهداری گفت: ۷۰۰ نیروی راهداری فارس در طرح زمستانی این استان به همراه ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری ۲۴ ساعت قبل و ۴۸ ساعت پس از بارش برف و باران در محورهای استان مستقر می شوند.

راستیار با بیان اینکه احداث راه روستایی برای روستا‌های با بیش از ٢٠ خانوار در دستور کار راهداری قرار دارد، گفت: ۱۵۹ روستا در فارس راه آسفالته ندارد به همین دلیل تفاهم نامه‌ای در سطح ملی با همکاری استانداری فارس منعقد و مقرر شده که ۶۷۰ کیلومتر راه روستایی برای این روستا‌ها تا سه سال آینده احداث شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس عنوان کرد: همچنین پیش بینی شده بود که ١٠٠کیلومتر راه روستایی در ١٠٠ روز را بهسازی کنیم که تا پایان ابانماه طرح ١٠٠-١٠٠ که شامل اسفالت و روکش راه روستایی بود انجام شد و به دستور استاندار فارس این طرح در فاز ٢ با پیشرفت ٧٠ درصدی در حال تداوم است.

وی به ساماندهی نقاط حادثه خیز در فارس اشاره و بیان کرد: سال ٩٤ برنامه‌ای در سطح ملی مبنی بر شناسایی نقاط حادثه خیز سطح کشور برگزار و پیرو آن ١٢١ نقطه پر تصادف در فارس معرفی و تا پایان سال گذشته ۵۲ نقطه ایمن‌سازی شد.

راستیار گفت: مقرر شده بود که ۵۰ درصد باقی مانده را تا پایان امسال و ۵۰ درصد دیگر را تا سال آینده انجام دهیم؛ تاکنون صورتجلسه مربوط به ایمن‌سازی ١١٣ نقطه از پلیس راهور دریافت شده و امید است تعدادی از ٨ نقطه باقی مانده هم با تامین اعتبار، تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اینکه  در مجموعه راهداری و حمل و نقل استان ۲۱ هزار کیلومتر راه و ۵۰ هزار کیلومتر راه هم سنگ وجود دارد، بیان کرد: استان فارس رتبه یک کشوری در طول راه ها و راه های هم سنگ را دارد.

راستیار درباره آخرین وضعیت کمربندی شیراز هم گفت: براساس تدبیر استاندار فارس در شورای ترافیک، این کمربندی بین شهرداری و راهداری تقسیم و موضوع ابلاغ شده است و راهداری برای بهسازی محدوده تحت مدیریت اقدام خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به ترافیک سنگین روزانه ۱۴ هزار خودرو در جاده شیراز-فیروزآباد-جم، از برنامه‌ریزی برای بهبود کیفی این مسیر پرتردد خبر داد و گفت این محور از ۱۶ اسفند ماه بازگشایی شده و زیر بار ترافیکی می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به فعالیت ۲۶۵ شرکت حمل و نقل کالا در این استان گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۲ میلیون بارنامه برای مقاصد درون و برون استانی به میزان ۲۶.۲ میلیون تن کالا صادر شده است.

او با بیان اینکه ۴۲ هزار ناوگان با  ٦٠ هزار نفر راننده داریم که رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز، ١٤٦ شرکت فعال داریم که ١٩ شرکت آن در پایانه کاراندیش مستقر هستند.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل مسافر نیز چهار هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان در استان داریم که تاکنون هشت میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر در قالب ٨٠٠ هزار سفر توسط این ناوگان به مقاصد درون و برون استان جا به جا شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه