English

عسکری:

تحقق اهداف آموزش و پرورش با همکاری همه دستگاه ها امکان پذیر است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش ضروری است همه دستگاه ها پای کار بیایند تا ما بتوانیم انسانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

تحقق اهداف آموزش و پرورش با همکاری همه دستگاه ها امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد خلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در گردهمایی مشترک ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه، روسای حوزه های علمیه، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس در شیراز اظهار کرد: در آستانه دهه مبارکه فجر و در راستای هم اندیشی و هم افزایی در سیاست ها و اهداف آموزش و پرورش، این گردهمایی برگزار می‌شود.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک پارلمان فرهنگی است و شورای آموزش و پرورش هم مجموعه ای است که بر اساس قانون در جهت مشارکت مردم و نظارت مردم بر فرآیند تعلیم و تربیت نقش آفرینی می کند.

عسکری تصریح کرد: اقدامات فرهنگی خوبی با هم افزایی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش صورت گرفته است لذا این قبیل اشتراکات موجب شد تا این گردهمایی با حضور دستگاه های دخیل در فرایند نظام تعلیم و تربیت برگزار شود.

وی ادامه داد: در این گردهمایی تلاش داریم با شناسایی چالش ها و موانع با هم اندیشی به ارایه راهکارهایی بپردازیم و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب هم اندیشی و برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد:  فصل سختی را پشت سر گذاشتیم و با هجمه های مختلف دشمن مواجه بودیم اما همه دستگاه ها از جمله ائمه جمعه، سپاه پاسداران، حوزه های علمیه و... همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته اند.

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین همه دستگاه ها در برابر نظام تعلیم و تربیت مسئول هستند و مردمی کردن آموزش و پرورش نیز از اهداف سند تحول بنیادین است.

عسکری بیان کرد: برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش ضروری است همه دستگاه ها پای کار بیایند تا ما بتوانیم انسانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

وی اضافه کرد: دغدغه اول استاندار و نماینده ولی فقیه در استان فارس، آموزش و پرورش است و این نشان می دهد اولویت اول دولت مردمی سیزدهم آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اذعان کرد: ائمه جمعه در مناطق و شهرستان ها در شورای آموزش و پرورش حضور دارند و در همه این شورا فعال است لذا ما در سفر به شهرستان پس از زیارت گلزار شهدا، ابتدا به دیدار ائمه جمعه می رویم.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی یک قطب نما است که باید از ظرفیت آن استفاده کرد.

عسکری عنوان کرد: هر چند در دولت با محدودیت منابع مالی روبرو هستیم اما مولد سازی در دستور کار است تا طرح های عمرانی اجرایی شود استان فارس در این زمینه پیشرو است.

وی با تقدیر از همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش گفت: خود را ملزم می دانیم کمیته مشترک حوزه و آموزش و پرورش به ریاست ائمه جمعه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در بحث امید آفرینی علیرغم مشکلات و موانعی که ایجاد کردند  این دولت کارهای بزرگی را انجام داده است.

وی گفت: معلمان را تحریک کردند به بهانه اجرای رتبه بندی به خیابان ها بیایند در صورتی که این طرح ده سال روی زمین مانده بود و کسی صدایش در نیامد دانش آموزان را به خیابان ها کشاندند و تلاش کردند مدارس بازگشایی نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فعالیت خوب نیروهای طرح امین در مدارس اظهار کرد: جذب نیرو در آموزش و پرورش از دغدغه های رئیس جمهور است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی ادامه داد: تشکل های خوبی همانند بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در آموزش و پرورش داریم، لذا باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

عسکری در پایان گفت: امیدوارم با استمداد از خون شهدا و همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش بتوانیم بر مشکلات پیروز شویم و بتوانیم میزبان خوبی دراجلاسیه نماز باشیم.

معاون استانداری فارس

معلمان موثرترین اقشار جامعه‌اند

 

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این نشست افزود: رابطه بین معلم و دانش آموز به حدی می تواند عاطفی باشد که تا پایان عمر در خاطر شاگردان باقی بماند و این نقش شایسته معلمان قابل تقدیس است.

وی ادامه داد: براساس آمار ارزیابی در جامعه معلمان رتبه اول تاثیرگذاری در جامعه را دارا هستند و باید برای این نقش موثر اجتماعی برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس اضافه کرد: جریان خوبی در دولت سیزدهم در کشور بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری که در محیط های آموزشی و تربیتی بازنگری شود که این مساله در فارس نیز شاخص است.

وی اظهار داشت: در استانداری فارس و ذیل فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان نیز چندین کمیته و کارگروه مرتبط با مسائل آموزشی و تربیتی تشکیل شده است که باید همین مسیر با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه مباحث مرتبط با حوزه فرهنگ و آموزش با جدیت دنبال می شود ،گفت: در برگزاری جلسات و مصوبات حوزه آموزشی و تربیتی استان رتبه اول کشور به این استان اختصاص دارد.

محبی پور در ادامه به وقایع اخیر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در ۳ ماهه گذشته با تهدیداتی مواجه شدیم که اثبات کرد که اگر در محیط هایی که افراد در معرض تربیت هستند خوب عمل نکنیم دشمن از این غفلت و خلاء بهره برداری سوء خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در تجمعات ۲۵ شهریور امسال به بعد بالاترین آمار تجمع کنندگان بین نسل در معرض تربیت، نوجوانان و جوانان بوده، قشری که از همه هنجارهای تعریف شده امینتی، اخلاقی و سیاسی عبور کردند و شعارهایی در دانشگاه ها و مدارس داده شد که در کوچه و بازار هم جایی ندارد و یا رفتارهای امنیتی که از برخی سر میزد که در باورها نبود که متاثر از عملیات روانی دشمن بوده است.

محبی پور اعلام کرد: در حوزه آموزش و تربیت نیازمند کارهای زیادی هستیم و تکلیف آموزش و پرورش از جنبه آموزشی و پرورشی فراتر است و باید به دنبال پرورش انسان شایسته و موثر در جامعه اسلامی هستیم که باید سند تحول آموزش پرورش که نیازمند بازنگری هایی دارد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرمانداران بعنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان ها باید از سند تحولی آموزش و پرورش حمایت کنند تا این سند به اجرا در آید و در این مسیر باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه