English

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان خبرداد؛

پرداخت ماهیانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان اصفهان

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان از پرداخت ماهیانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان اصفهان طی سال جاری خبر داد.

پرداخت ماهیانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی حاجی‌کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: از جمعیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در استان اصفهان، ۳۶۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند که برابر با ۶۷ درصد جمعیت استان می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۱۰ هزار کارگاه فعال داریم، گفت: ۳۸۷ هزار نفر در استان مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره باینکه یکی از مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای، بحث منابع آنها است، بیان داشت: شرکت شستا یکی از هلدینگ‌های بزرگ در کشور است که تنها حدود پنج درصد از منابع سازمان تامین اجتماعی را تأمین می کند و این موضوع به علت عظمت سازمان تأمین اجتماعی می باشد.

حاجی کاظمی در ارتباط با پرداخت مستمری در استان توضیح داد: در سال جاری ۲۳۰۰ میلیارد تومان مستمری در استان به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود که با افزایش ۵۶ درصدی مستمری حداقل‌بگیران در شهریورماه و افزایش حدود ۴۰ درصدی مستمری افرادی که بالاتر از حداقل‌بگیر هستند، پرداختی‌ ها با مابه التفاوت ماهیانه ۲,۵۰۰ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دراستان اصفهان ماهانه ۸۳ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود، افزود: بیمه بیکاری درایام کوتاه مدت بستری و مرخص زایمان  ۳۳ میلیارد تومان است.

وی در ارتباط با بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال دولت ۹۰ هزار میلیارد دیون خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده است که حدود ۱۰ درصد این مبلغ، مربوط به استان اصفهان است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: برای سال آینده دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود و انتظار می‌رود که حداقل نیمی از این مبلغ در لایحه بودجه دیده و منجر به تأمین کمبودهای منابع سازمان تامین اجتماعی شود.

وی با اشاره به اینکه هدف مسئولان سازمان رسیدن به مفهوم تأمین اجتماعی هوشمند است، گفت: یکی از قدم‌های بزرگ در این رابطه حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی و تبدیل آن به نسخه‌نویسی الکترونیک بود که منجر به کاهش مراجعات و صرفه‌جویی در وقت افراد گردید.

حاجی کاظمی در خصوص پرداختی سازمان تامین اجتماعی در زمان فوت افراد بیمه شده اظهار داشت: این کمک هزینه برابر با حداقل دستمزد سال است که امسال این مبلغ چهار میلیون تومان است که برای کمک هزینه مراسم ترحیم به خانواده فرد متوفی پرداخت می‌شود.

 مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۶۷ میلیارد تومان کمک هزینه مراسم ترحیم به ۴۶ هزار و ۴۴۴ بیمه شده تامین اجتماعی دراستان اصفهان پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه