English

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در سوادکوه شمالی

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران از دستگیری شش حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.

دستگیری 6 حفار غیرمجاز در سوادکوه شمالی

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران با اشاره به اخبار واصله در خصوص حضور افراد مشکوک در منطقه پلنگ دره این شهرستان، اظهار داشت: بر اساس اخبار رسیده از میراث بان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه جنگلی به قصد حفاری غیرمجاز و به‌دست آوردن اشیاء تاریخی _ فرهنگی، بلافاصله مأموران یگان حفاظت در شهرستان به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و با دستور مقام قضایی در یک عملیات ایست و بازرسی مشترک و بازدید از خودرو، توانستند 3 حفار غیرمجاز را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دهند.

وی ادامه داد: در این عملیات سه دستگاه فلزیاب به‌ همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران با قدردانی از اطلاع رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرائم تأکید کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه جانبه هموطنان دارد.

وی یادآور شد: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره تلفن ۳۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه