English

یک مسئول فرهنگی:

کرمانشاه میزبان جشنواره فیلم فجر با اکران ۱۶ فیلم کشوری/جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن آغاز می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سه رویداد مهم هنری فیلم، موسیقی و هنرهای در ایام دهه مبارک فجر در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کرمانشاه میزبان جشنواره فیلم فجر با اکران 16 فیلم کشوری/جشنواره موسیقی فجر از 28 بهمن آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، جمال برفی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست خبری  با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری فجر در حوزه‌های مختلف فیلم، موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی در بهمن ماه امسال گفت: عرصه فرهنگ و هنر کرمانشاه در بهمن ماه فجری خواهد شد.

برفی از میزبانی کرمانشاه در چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر هم خبر داد و افزود: این جشنواره هم از 16 تا 22 بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می شود.

به گفته برفی در این دوره 16 فیلم جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه اکران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فیلم های این دوره جشنواره در سه سینمای آزادی، فرهنگ و بیستون اکران خواهد شد.

وی زمان اولین جشنواره را از 10 تا 17 بهمن امسال تحت عنوان پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر عنوان کرد و اظهار داشت: در این جشنواره آثار اساتید برتر خوشنویسی استان در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر به نمایش در می‌آید.

وی افزود: علاوه بر این قرار است آثاری از هنرمندان رشته‌های نقاشی، گرافیک، تهذیب، عکس، کاریکاتور و حجم و مجسمه هم در نمایشگاه مربوط به این جشنواره به نمایش درآید.

برفی خاطرنشان کرد: این جشنواره بخش استانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که سال گذشته در حوزه هنرهای مفهومی برگزار شد و امسال شاهد توسعه آن در سایر رشته‌های هنری هستیم.

این مسئول از پیگیری برای حضور کارگردانان و بازیگران برخی فیلم‌های جشنواره در آیین اختتامیه آن در استان خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم زمینه حضور عوامل دو فیلم ‌"اتاقک گلی" و "وابل" را در استان فراهم کنیم.

وی افزود: فیلم "اتاقک گلی" به کارگردانی «محمد عسگری» با موضوع شهدای شیان شهرستان اسلام آبادغرب ساخته شده و محل فیلمبرداری آن هم در شهرستان جوانرود بوده است. فیلم "وابِل" هم ساخته تورج اصلانی کارگردان کرمانشاهی است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خصوص فروش بلیت‌های این دوره جشنواره هم گفت: بلیت فروشی در سامانه "سمفا" انجام می گیرد و در تلاش هستیم بتوانیم از 12 یا 13 بهمن بلیت فروشی فیلم های جشنواره دراستان را شروع کنیم.

برفی با بیان این مطلب که قیمت بلیت‌های این دوره جشنواره نسبت به روزهای عادی سینما تغییری نکرده است، اعلام داشت: سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در استان کرمانشاه همزمان با عید مبعث از 28 بهمن ماه آغاز شده و برگزاری آن تا اول اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این جشنواره گروه‌های موسیقی از شهرستانهای استان و نیز دو استان لرستان و کردستان حضور خواهند داشت.

برفی خاطرنشان کرد: اجرای این گروه‌ها در محل تالار انتظار بوده و حضور در این جشنواره هم برای علاقمندان "رایگان" است.

گفتنی است که در پایان  نشست با حضور برخی اساتید برجسته خوشنویسی استان از پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه