English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر ضرورت استخراج آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد در حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد.

تدوین سند فرهنگی کردستان در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، مهدی رمضانی، امروز در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت خانواده استان کردستان، گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید دارای اطلاعات و آمار دقیق باشیم تا بتوانیم بر مبنای آن داده‌ها برنامه ریزی های لازم را در جهت کاهش و یا پیشگیری از افزایش آسیب‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی جلسات کارگروه فرهنگی، اجتماعی و خانواده از حیث تأثیرگذاری بر ارکان مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و افزود: این جلسات باید به صورت منظم و مداوم ماهانه و با زمانبندی مشخص برگزار شود تا بتوان بیشتر بر موضوعات متمرکز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی ذیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی شد و تأکید کرد: از ظرفیت جامعه علمی و دانشگاهی استان به صورت ویژه در تصمیم‌سازی‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به آمار موجود در مورد کودکان بازمانده از تحصیل در استان کردستان، به اعضای کارگروه تکلیف کرد به صورت ویژه برای این کودکان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب که منتج به نتیجه شود، تدوین شود.

رمضانی توجه به مسائل فرهنگی و توسعه این بخش را مقدم بر سایر حوزه‌ها ارزیابی کرد و گفت: تدوین سند فرهنگی استان و رسیدن به یک نقشه راه مشخص و مدون می‌تواند اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی را بیشتر ‌کند.

وی با بیان اینکه وجود برخی آسیب‌های اجتماعی استان را آزار می‌دهد و باید تدابیر و راهکارهای عملی برای این آسیب‌ها معرفی شود، یادآور شد: نتایج عملی جلسات حوزه اجتماعی و فرهنگی باید برای جامعه قابل لمس باشد و این مهم جزء با کار جمعی و هم‌افزایی میان دستگاهی و مشارکت دادن تشکل‌های غیر دولتی امکان‌پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه