English

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

سند۲۴ بنای تاریخی استان تک برگی شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت 24 بنای تاریخی استان تعیین تکلیف و تک برگی شد.

سند24 بنای تاریخی استان تک برگی شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مصطفی مرزبان اظهار کرد: 24 بنای تاریخی مجهول‌المالک ملی از اراضی میراث‌فرهنگی استان شناسایی و ضمن تعیین دقیق حدود اربعه، اسناد تک برگی آنها هم دریافت شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت 12 بنای تاریخی نیز در دست پیگیری است و به زودی تک برگی خواهد شد.

مرزبان با اشاره به اینکه وضعیت دقیق مکان اراضی یادشده در سال‌ها و دهه‌های گذشته عمدتا نامعلوم بودند، افزود: این اسناد تک برگی شامل: 9 سند متعلق به شهرستان اراک، دو سند مربوط به شهرستان فراهان و کمیجان، دو سند مربوط به شهرستان دلیجان، یک سند متعلق به شهرستان تفرش، سه سند متعلق به شهرستان زرندیه، دو سند در شهرستان خمین، یک سند در  شهرستان ساوه و چهار سند مالکیت بنای تاریخی متعلق به شهرستان آشتیان  بوده‌اند که با پیگیری های واحد حقوقی اداره کل اسناد مالکیت آنها تک برگی و بنفش شدند.

وی این اقدامات را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها می‌بایست همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی بدل شود؛ که در این باره واحد حقوقی متولی اجرای آن شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان داشت: بزرگترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم است که پیش از این حدود اربعه آن مشخص نبود و با این اقدام امیدواریم بتوانیم در آینده برای عرصه‌های دیگر مجموعه‌های ملی و جهانی موجود در شهرستان اقدام حقوقی مناسبی صورت دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه