English

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان :

سرمایه گذاران حوزه گردشگری شهری سنندج حمایت می‌شوند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سنندج با هدف توسعه گردشگری و رونق اقتصادی این شهر حمایت می‌شود.

سرمایه گذاران حوزه گردشگری شهری سنندج حمایت می‌شوند

به‌ گزارش خبرگزاری موج کردستان ، منصور مهرزاد روز پنجشنبه در جلسه بررسی تعیین تکلیف منطقه نمونه گردشگری آبیدر سنندج اظهار کرد: سنندج یک شهر تاریخی، فرهنگی و طبیعی است که چندین ظرفیت را در بالاترین سطح ممکن دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: عنوان شهر خلاق موسیقی، پایتخت نوروز جهان و پایتخت کتاب ایران برای سنندج از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که باید جایگاه آن در توسعه و زیر ساخت‌های شهری در بالاترین سطح باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خواستار رسیدگی به وضعیت تله‌کابین آبیدر و تعیین تکلیف قرارداد قبلی شهرداری با شرکت مجری شد و بیان کرد: مجموعه تفریحی آبیدر، سرمایه‌ای غنی برای جذب گردشگر در شهر سنندج است و انتظار می‌رود این مهم به شکل ویژه مورد ارزیابی و بررسی قرار ‌گیرد.

مهرزاد یادآور شد: تلاش ما توسعه همه‌جانبه استان در حوزه گردشگری است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم افق‌های روشنی را برای منطقه ترسیم کنیم و اتفاقات تازه‌ای را رقم بزنیم.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی