English

سلاجقه:

قم باید پایگاه محیط‌زیست جهان اسلام باشد/الگو بودن قم در حوزه مدیریت پسماند

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: شهر قم باید در موارد مختلف ترازهای علمی جهان را داشته باشد و هر زائری که به این شهر سفر می‌کند نسبت به این موضوع اطلاع پیدا کند.

قم باید پایگاه محیط‌زیست جهان اسلام باشد/الگو بودن قم در حوزه مدیریت پسماند

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی سلاجقه امروز سه‌شنبه ۴ بهمن‌‎ماه در آئین افتتاحیه و بهره‌برداری از ۷ پروژه زیست‌محیطی مدیریت پسماند شهرداری قم با اعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد ریال در مرحله جدید اجرای طرح “قم در مسیر تحول” که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: توسعه‌ها باید درخور و مورد نیاز باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان یکی از انواع مخلوقات است، مطرح کرد: متأسفانه برخی در دنیا خود را صاحب مخلوقات می‌دانند و اجزا و عناصر طبیعت را به هم می‌ریزند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه تغییر اقلیم درحال رقم خوردن است، عنوان کرد: این تغییر اقلیم، زندگی تمام افراد جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه متنوع‌ترین نقشه زمین‌شناسی برای ایران است، خاطرنشان کرد: این تنوع در حوزه اقلیم، سنگ‌شناسی، خاک‌شناسی، گیاهی و فرهنگی نیز وجود دارد.

سلاجقه ادامه داد: باتوجه به این تغییرات بنیادی که مبتنی بر طبیعت است، تاب‌آوری مردم ایران به دلیل این تنوعات بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه دشمن روی این موضوعات برنامه‌ریزی کرده است، تصریح کرد: باید این تهدیدات را جدی بگیریم و از هیچ تلاشی در راستای مقابله با آن‌ها فروگذاری نکنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به تهیه نقشه آمایش سرزمینی برخی استان‌ها، یادآور شد: از مجموعه شهرداری‌ها درخواست داریم برنامه‌های خود را بر مبنای این نقشه‌های آمایش پیش ببرند.

وی با بیان اینکه شهر قم باید پایگاه محیط‌زیست جهان اسلام باشد، ابراز کرد: شهر قم باید در موارد مختلف ترازهای علمی جهان را داشته باشد و هر زائری که به این شهر سفر می‌کند نسبت به این موضوع اطلاع پیدا کند.

سلاجقه با تأکید بر اینکه امروز برای اولین بار در کشور قم توانست دفن پسماند خود را به صفر برساند، اضافه کرد: تمام شهرها و استان‌های کشور باید از این حرکت قم الگو بگیرند و رسیدن به چنین دستاوردی‌ را اولویت خود قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه