English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبرداد؛

مصرف روزانه از یک میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مراکز تجاری استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان کرد: روزانه بیش از یک میلیون و 243 هزارمتر مکعب گاز طبیعی در مراکز تجاری استان مصرف می شود.

مصرف روزانه از یک میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مراکز تجاری استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالقاسم عسکری در چهل و دومین جلسه اعضای ستاد بحران شرکت گاز استان اصفهان گفت: روزانه بیش از یک میلیون و243هزارمتر مکعب گاز طبیعی در مراکز تجاری استان مصرف می شود، و طی بازرسی ها و پایش هایی که روزانه از اماکن تجاری سطح استان به عمل می آید، مشاهده می شود که علی رغم اطلاع رسانی ها و درخواست های مکرر از مشترکین فهیم استان نسبت به صرفه جویی و مصرف بهینه گاز، مصرف بی رویه دربخش های تجاری و عمومی زیاد است.

وی با اشاره به تعدادی از بخش های تجاری، اداری و عمومی استان که در روز های اخیر به اخطار‌های کاهش مصرف گاز توجه نکرده اند، گفت: بیش از2 درصد گاز طبیعی در بخش های تجاری استان به مصرف می رسد که عدد قابل توجهی است.

عسکری، مصرف روزانه گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری در ابتدای دی ماه نسبت به ابتدای مهر ماه 4.07 برابر شده و در حال حاضر متوسط مصرف گاز استان در روز60.03 میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان،تصریح کرد: مشترکین ما می‌توانند با رعایت شیوه‌های الگوی مصرف از جمله پوشیدن لباس گرم، خاموش کردن وسایل هنگام خروج از منزل، بهینه‌سازی سیستم موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی، کم کردن دمای محیط کار و ... مصرف را بهینه کنند که همین موارد بیش از ۳۰ درصد کاهش مصرف را به همراه دارد.

عسکری، با تأکید بر رعایت الگوی مصرف گاز، اظهار کرد: گازبهای مشترکین پرمصرف به صورت پلکانی محاسبه می گردد.

وی، از قطعی گاز برخی ادارات پرمصرف خبر داد و گفت: این شرکت از نیمه آبان ماه تا کنون با پایش 20هزار و770مورد از مراکز اداری ، تجاری و عمومی، 2هزار و 600مورد اخطار به مشترکین پر مصرف ارائه و برای 534مشترک نیز در این بخش ها قطع  اعمال قانون گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: اگر هم استان‌ها فقط یک درجه دمای واحد مسکونی خود را کاهش دهند ۶ درصد، روزانه در مصرف صرفه جویی می‌شود و یا کاهش می‌یابد.

در ادامه طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن قدردانی از اقدامات شرکت گاز استان اصفهان در راستای اتخاذ تمهیداتی برای پایداری جریان گاز استان و همچنین کاهش آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی و همچنین همکاری خوب مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه افزود: بدرستی بحران احتمالی قطعی گاز مشترکین بخوبی مدیریت شده است.

وی، با بیان اینکه واحد های پر مصرف نیز با خارج شدن از مصرف گاز طبیعی همکاری خوبی داشته اند، گفت: اماکن عمومی نیز باید در مدیریت مصرف بهینه گاز با سایر بخش ها همراه شوند تا انشالله با یک حرکت همگانی بتوانیم این فصل سرد را بسلامت سپری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه