English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد؛

ضرورت بهینه‌سازی مصرف گاز در مراکز عمومی اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی در مراکز عمومی اصفهان تاکید کرد.

ضرورت بهینه‌سازی مصرف گاز در مراکز عمومی اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالقاسم عسکری در بیستمین نشست اعضای مدیریت مصرف بهینه گاز در شرکت گاز استان اصفهان  با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی طی روزهای اخیر در سطح استان، از مشترکین خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی خواست تا در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی نمایند و ابراز امیدواری کرد، با اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف با کاهش فشار گاز مواجهه نخواهیم بود.

وی، با بیان اینکه طی 24ساعت گذشته در بخش خانگی مصرف گاز افزایش چشمگیری داشته، گفت:‌این افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سالهای گذشته بی سابقه بوده و در مقایسه با اول مهرماه که مصرف گاز در بخش خانگی روزانه 11میلیون متر مکعب بود بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، رعایت دمای 18 درجه سانتیگراد در منازل و محیط های اداری و تجاری، درزگیری منافذ خروج هوا، رعایت و کنترل دمای موتورخانه ها و ... را از مهم ترین اقدامات در راستای استفاده بهینه و اصلاح الگوی مصرف برشمرد و گفت: با توجه به آمار و ارقام مصرف گاز طی روزهای اخیر بویژه در بخش خانگی، لزوم مدیریت صحیح مصرف در بخشهای مختلف و جلوگیری از اتلاف گاز بسیار ضروری است.

عسکری، همچنین با اشاره به اینکه در مراکز و فضاهای عمومی که معمولا متراژ فضای محیط بزرگ است، بهینه سازی مصرف بسیار حائز اهمیت و در کاهش مصرف گاز بسیار تاثیرگذار است.

وی، تصریح کرد: در بسیاری از فرهنگی، مذهبی، گردشگری و هنری از اسپلیت به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می‌شود که لازم است ضمن تنظیم دمای 18 درجه سانتیگراد، در زمان های غیر ضروری و بلااستفاده، سستم های گرمایشی در حالت خاموش قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، اضافه کرد: آموزش اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی در سطح مراکز فرهنگی، مساجد و مدارس استان با حضور کارشناسان مربوطه در خصوص استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی برنامه ریزی شده است.

عسکری، با تاکید بر اینکه از همه ی ظرفیت ها باید برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف ایمن و بهینه ی انرژی استفاده کرد، افزود: طبق مصوبات ملی وکشوری همه دستگاه های اجرایی، سازمان ها ، ادارات خصوصی و دولتی و.... موظف هستند دستورالعمل های مصرف بهینه را رعایت نمایند تا گازرسانی به صورت ایمن و مستمر درسطح کشور محقق گردد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه