English

استاندار مازندران خبر داد؛

صادرات ۲۲۰ تن مرکبات مازندران از طریق بندر امیر آباد به روسیه

استاندار مازندران با اعلام این که برای اولین بار از طریق کشتی امروز در بندر امیر آباد نخستین محموله مرکبات مازندران به میزان 10 کانتینر و 220 تن به روسیه صادر شد، گفت: با هزینه 900 هزار دلاری سرمایه گذاران برای بسته بندی محصولات تولیدی، 50 هزار تن مرکبات مازندران آماده صادرات به کشورهای منطقه شد.

صادرات 220 تن مرکبات مازندران از طریق بندر امیر آباد به روسیه

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست با اصحاب رسانه با عنوان اینکه تنها راهبردی که می تواند مازندران را به عنوان یک قدرت در عرصه های داخلی و بین المللی معرفی کند، اقتدار در تولید غذاست و امروز غذا به عنوان یکی از مؤلفه های قدرت در دنیا مطرح است، اظهار داشت: مازندران نعمت بزرگی همچون حاصلخیزی و چهار فصل بودن در بخش کشاورزی را داراست و با وجود مردم بسیار پرتلاش، متدین و با اراده این استان سهم بسزایی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند.

وی ادامه داد: ظرفیت مازندران در این بخش به اندازه ای است که با ترویج کشاورزی نوآورانه و مبتنی بر فناوری دانش بنیان می تواند توسعه پیدا کند.

استاندار مازندران افزود: با کشاورزی که هدفش صادرات باشد می توانیم از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی برسیم که به همین منظور کیوی مازندران در بین کشورهای منطقه بازار خاص خود را دارد و بنابراین تولیدات ما می بایست به حدی دانش بنیان شود تا موجب استقرار صنایع تبدیلی در استان گردد و در این راستا برندهای بزرگی را در کشورهای منطقه از تولیدات صنایع تبدیلی مازندران داشته باشیم.

وی بیان داشت: در مرکبات و کیوی، باید صنایع تبدیلی ایجاد شود و برندهای بزرگی از صنایع تبدیلی داشته باشیم.

حسینی پور عنوان داشت: امروز حداقل 15 محصول در صنایع تبدیلی در حوزه برنج احصا شد که در کشورهای عربی خریدار دارد.

وی تصریح کرد: تعرفه صادراتی مرکبات، کیوی و برنج را صفر کردیم، برنج را به روسیه و چند کشور عربی صادر کردیم و تولید کنونی مرکبات باید به سه برابر با بهره وری بالا برسد.

رئیس شورای اداری استان مازندران اظهار داشت: تولید مرکبات مازندران باید سه برابر تولید فعلی با بهره وری بالا افزایش پیدا کند و البته از شرکت های دانش بنیان در این راستا باید استفاده لازم شود تا با یک برف شاهد یخ زدن مرکبات مازندران نباشیم.

وی ابراز داشت: رونمایی سامانه اصلاح الگوی کشت به عنوان بزرگترین رویداد در بخش کشاورزی امروز در استان مازندران صورت پذیرفت که بناست الگوی کشت به عنوان یک وظیفه قطعی در تمام عرصه های کشاورزی عملیاتی شود.

حسینی پور ادامه داد: رونمایی از بزرگترین رویداد کشاورزی کشور یعنی اصلاح الگوی کشت امروز انجام شد، 10 سال رشد اقتصادی استان تکان نخورد و صادرات مرکبات در استانی که سه بندر استراتژیک دارد اما سالهای سال بهره لازم از آن برده نشد، اکنون با رویکرد دولت سیزدهم و تعامل با کشورهای همسایه رویکرد جدید اتفاق افتاد، حمل و نقل دریایی فعال شد و نخستین محموله مرکبات استان به میزان 10 کانتینر معادل 220 تن از امیرآباد به روسیه از طریق کشتی صادر شد.

وی ابراز داشت: همچنین 50 هزار تن دیگر مرکبات از طریق بخش خصوصی آماده صادرات است و تاکنون 900 هزار دلار برای بسته بندی و آماده سازی مرکبات هزینه شده است و یک میلیون سبد به ارزش 80 میلیارد تومان از دو ماه پیش در مجموعه باغداران استان جهت جمع آوری و استانداردسازی مرکبات برای صادرات توزیع شد چرا که مرکبات مازندران می بایست بر اساس ذائقه کشورهای هدف استاندارد سازی شود.

استاندار مازندران تأکید کرد: هر هفته ده کانتینر مرکبات مازندران به کشورهای هدف صادر می شود هر چند قول هایی را از سازمان کشتیرانی برای افزایش این میزان گرفتیم تا صادرات مرکبات مازندران به صورت سالانه صورت پذیرد که در این راستا زیرساخت های لازم می بایست فراهم شود تا ملاحظات لازم جهت تأیید استانداردهای صادراتی عملی شود و در حال رایزنی جهت خرید کشتی های کانتینر بر از طریق بخش خصوصی هستیم و مردم استان مطمئن باشند که شروع صادرات مرکبات مازندران به کشورهای هدف به سود همه استان خواهد بود چرا که شغل های جدیدی از این طریق در استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان این که درگذشته چیزی به نام صادرات در مازندران نداشتیم چرا که از گمرک استان صادر نمی شد اما الان کلیه صادرات مستقیماً از گمرک استان صادر می شود، افزود: زیر ساخت مناسبی در حوزه کشتی رانی در استان نداشتیم، حتی کشتی کانتینربر در استان نداریم که البته سفارش ساخت کشتی کانتینربر را اخیراً به کشتی سازی صدرا دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه