English

معاون گردشگری مازندران خبر داد؛

کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در مازندران برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در مازندران خبر داد.

کارگاه آموزشی پرنده‌نگری در مازندران برگزار می‌شود

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: این دوره آموزشی توسط مؤسسه آموزشی دوستداران ویشه بابل و تحت نظارت واحد آموزش گردشگری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 2 جلسه کارگاه آموزشی و چهار جلسه آموزش میدانی و صدور گواهی‌نامه مورد تأیید در پایان این دوره افزود: پرنده‌نگری در جنگل هیرکانی و قایق‌سواری در آب‌بندان، آشنایی با حداقل 50 گونه پرنده مهاجر و بازدید از منطقه فریدونکنار و آشنایی با شیوه‌های قرق سنتی از جمله برنامه‌های میدانی این دوره آموزشی کاربردی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به پرنده‌نگری به‌عنوان یکی از شاخه‌های گردشگری مطرح در استان مازندران یادآور شد: پرنده‌نگری در مازندران به‌ عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری مورد توجه قرار گرفته و تلاش بر این است که این شاخه از گردشگری، در مناطقی مانند میانکاله و فریدونکنار و تنکابن که هر سال پذیرای گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر هستند رونق بگیرد و به مرور جایگزینی برای کسب درآمد از حضور پرندگان به‌ جای شکار آن‌ها شود.

وی بر ضرورت آموزش جوامع محلی و معرفی پرنده‌نگری به عنوان یک فرصت مهم اقتصادی تأکید کرد و گفت: تنها با آموزش و تعریف درست از توجیه اقتصادی گردشگری در این زمینه است که می‌توان از شکار پرندگان و آسیب‌های زیست‌محیطی جلوگیری شود.

علاقمندان می‌توانند جهت حضور در این کارگاه آموزش کاربردی با شماره‌های ۰۹۳۵۳۳۸۳۸۸۸و ۰۹۱۱۹۱۸۵۱۳۱ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه