English

معاون وزیر آموزش و پرورش:

بیت امام خمینی (ره) باید به قطب گردشگری و اردوهای دانش آموزی تبدیل شود

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بیت امام خمینی(ره) باید تبدیل به قطب گردشگری و اردوهای دانش‌آموزی شود و در سال‌های آینده شاهد رشد در این زمینه باشیم.

بیت امام خمینی (ره) باید به قطب گردشگری و اردوهای دانش آموزی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حجت‌الاسلام «علی لطیفی» در همایش عدالت تربیتی در اندیشه امام خمینی(ره) افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه از ارزش‌های اسلامی فاصله گرفتیم آسیب دیدیم.

وی ادامه داد: عدالت در آموزش و پرورش یعنی دانش‌آموز روستایی دسترسی به همان امکاناتی داشته باشد که دانش آموز در شهر به آن دسترسی دارد.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: امام خمینی (ره)به عدالت تربیتی و آموزشی تاکید داشتند که در سخنرانی های ایشان کاملا مشهود است.

لطیفی افزود: امام راحل معتقد بود عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی از اهداف انبیا بوده است اما در کنار این مسائل تاکید داشتند که فضیلت عدالت و تحقق روح انسانی و تعالی انسان و جامع همه فضایل همین عدالت است.

وی ادامه داد: عدالت شامل دو بخش تجهیزات و امکانات است و بخش مهم آن تهذیب و تزکیه است.

لطیفی اظهار داشت: عدالت در تربیت مقدمه‌ای است برای اینکه بتوان برای همه افراد جامعه زمینه رشد را فراهم کرد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نیز گفت: معمار انقلاب اسلامی به عنوان یک امام زنده باید الهام بخش برنامه‌ریزی آموزش و پرورش باشد.

امین عارف نیا افزود: امام راحل در آغازین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در راستای آگاهی بخشی به جامعه برداشتند که از مظاهر آن می توان به تعابیر به کار رفته در پیام ۳۰ بهمن ۵۷ که برای بازگشایی مدارس صادر کردند اشاره کنم.

وی ادامه می دهد: این فرمان نشان دهنده جایگاه آموزش و پرورش در اندیشه امام خمینی (ره) است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) افزود: فرمان دوم مربوط به تاسیس نهضت سوادآموزی است که در آغاز انقلاب اسلامی با هدف ریشه کن کردن بی سوادی صادر کردند.

عارف نیا بیان کرد: امام بزرگوار در طول سالیان مبارزه، روزهای پیروزی انقلاب و دوران رهبری با گفتار و رفتار خود برای ما درس‌های را به یادگار گذاشته است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب نرم افزار گام دوم انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: بیداری، آگاهی بخشی و استقلال طلبی و آزادی خواهی از جمله درس‌هایی است که در گفتار امام راحل مشهود است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افزود: هر انسانی ۲ شاکله جسمی و معنوی دارد و این موجود زنده می‌تواند یک شخص یا آحاد جامعه و یک ملت باشد.

وی بیان کرد: شاکله معنوی بر شاکله جسمی تسلط دارد و به آن شخصیت گفته می‌شود و شاکله معنوی جامعه را هویت می‌نامند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: شاکله معنوی باید برپا و استوار باشد تا شاکله جسمی را در مسیر روشن و پیشرفت حرکت دهد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نظام هویتی ایران و استان مرکزی مولفه‌های متعددی دارد و این مولفه‌ها می‌توانند این نظام هویتی را تقویت کنند و ظرفیت‌ها را ظهور دهند.

وی گفت: در راس این مولفه‌ها، مشاهیر و اسطوره‌ها، جزء مهمی از این نظام هویتی را تشکیل می‌دهند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: روز ولادت فاطمه زهرا (س) به عنوان دردانه هستی که مقارن با تولد امام راحل است، باید کانون توجه همه رسانه‌ها و توده مردم باشد، همانطور که در نیمه شعبان همه دوربین‌ها به سمت جمکران است در روز میلاد حضرت زهرا(س) و امام راحل، خمین باید کانون توجه باشد.

مخلص‌الائمه گفت: باید هر سال در روز تولد میلاد دو نور، محتواهای غنی از این بیت پرفضیلت تولید شود تا همگان را بهره‌مند کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه