English

مرمت امامزاده بابا احمد در اندیکا

امامزاده بابااحمد به همت اداره اوقاف و امور خیریه و هیات امنای اندیکا و با نظارت اداره میراث‌ فرهنگی این شهرستان مرمت شد.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، بنا به اظهار اداره میراث‌ فرهنگی اندیکا، بعد از تهیه طرح‌های آسیب‌شناسی این بنا کار مرمت، ساماندهی و استحکام‌بخشی آن انجام شد و هم‌اکنون فقط به محوطه‌سازی نیاز دارد.

روستایی که امامزاده بابا احمد در آن قرار دارد در بخش مرکزی شهرستان اندیکا در استان خوزستان و در مسیر جاده‌ قلعه‌ خواجه به‌ شهرلالی قرار دارد. از مکان‌های دیدنی و باستانی اطراف آن حمام آب گرم است که قدمتی هزار ساله دارد.

منطقه زیارتی ـ سیاحتی امامزاده بابااحمد با داشتن بقعه متبرکه، رودخانه خروشان، طبیعت بکر و آثار تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری استان خوزستان در شهرستان اندیکا محسوب شود.

بنا بر بررسی‌های صورت گرفته قدمت بقعه و زیارتگاه امامزاده بابااحمد به دوره‌ پادشاهی معین‌الدین شاهرخ میرزای تیموری (۷۸۳-۸۲۵ هجری خورشیدی) و قبرستان پیرامون آن که شامل قبور قدیمی با سنگ‌های تراشیده شده و شیر سنگی‌های زیبا و خوش‌تراش است به دوره نیز می‌رسد.

ایضا در این باره:

آغاز مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری در دزفول

بقعه «محمودعلی» در اندیمشک مرمت شد

با کمی فاصله از این بقعه ساختمان حمام آب گرم معدنی با ۲ در ورودی کم‌ارتفاع وجود دارد که در دامنه کوه واقع شده و سطح سقف آن با شیب دامنه تقریبا برابر و یکسان است. این حمام آب گرم معدنی حاوی گوگرد با خاصیت درمانی است که گویا در همان زمان شاهرخ میرزای تیموری ساخته شده و آن را یکی از کرامات و معجزات بی‌شمار امامزاده بابا احمد به شمار آورده‌اند.

این اثر به علت قدمت تاریخی بنا در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۶۸۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه