English

دادستان قزوین خبر داد:

سازش بیش از ۴۴۰ درصدی پرونده های کیفری در کلانتری ها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بر اساس آمارها، اقدامات و تلاش های صورت گرفته؛ طی ۹ ماهه سال جاری ۴۱۳۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانده سازش ۴۴۳ درصدی پرونده ها در کلانتری ها است.

سازش بیش از ۴۴۰ درصدی پرونده های کیفری در کلانتری ها

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه در استان ۱۵ برنامه پیش بینی اجرایی شده و اولویت اقدامات در حوزه پیشگیری و کاهش جمعیت کیفری است و اولین برنامه عملیاتی دادستانی اصلاح ذات البین با هدف کاهش جمعیت و محکومیت های کیفری است.

وی افزود: کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری در استان هدف گذاری شده و امیدواریم تا پایان سال با برنامه ریزی و تلاش تمامی همکاران قضایی، شاهد تحقق این مهم باشیم و بتوانیم با استفاده از نهادهای ارفاقی زمینه آزادی مددجویان دارای شرایط لازم را فراهم سازیم.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: واحد سازش در همه کلانتری ها فعال شده تا علاوه بر مجموعه های قضایی و شوراهای حل اختلاف از ظرفیت مراجع انتظامی استان هم در راستای صلح و سازش به خوبی استفاده شود.

رجبی اظهار داشت: با ابتکار دادستانی مرکز استان واحد اعتذار نیز در تمام مراجع قضایی و انتظامی راه اندازی می شود و امیدواریم این موضوع نیز زمینه ساز صلح و سازش در دعاوی کیفری باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها، اقدامات و تلاش های صورت گرفته؛ طی ۹ ماهه سال جاری ۴۱۳۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شد، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانده سازش ۴۴۳ درصدی پرونده ها در کلانتری ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه