English

استاندار فارس در جریان بازدید از پروژه های آبی شیراز؛

پساب تصفیه خانه ها باید به فضاهای سبز، باغ شهری ها و صنعت اختصاص یابد

استاندار فارس گفت: پساب تصفیه خانه ها باید به فضاهای سبز، باغ شهری ها، گلخانه ها و صنعت اختصاص یابد. نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بصورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند ونسبت به وضع قوانین در این خصوص اقدام نمایند.

پساب تصفیه خانه ها باید به فضاهای سبز، باغ شهری ها و صنعت اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با حضور اتابک جعفری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از تاسیسات آب حسین آباد شیراز، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و تصفیه خانه شرق شهر صدرا بازدید کرد.

استاندار فارس در حاشیه این بازدید، خشکسالی های نزدیک به یک دهه‌ی اخیر را یکی از مسائل بحرانی استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه فارس در سه حوزه کشاورزی، صنعت و بویژه آب آشامیدنی دچار مشکل است؛ با تدابیر صورت گرفته توسط دولت سیزدهم و تلاش های جهادگونه‌ی وزارت نیرو، تامین آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای استان در دستور کار قرار گرفت‌‌ و با سرعت پیش می رود.

ایمانیه با بیان اینکه در ابتدای سال ۱۰۰۰ روستای استان از تنش آبی رنج می بردند، افزود: آبفای استان و آبفای شیراز به همراه بسیج سازندگی استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به تدریج در حال رفع کردن این موارد هستند که امیدواریم با تلاش های خوبی که در حال انجام است در تابستان سال آینده با مشکلات خیلی کمتر در حوزه آب آشامیدنی مردم مواجه باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات لوله گذاری خط دوم انتقال آب از سد درودزن با جدیت در حال انجام است، اظهار داشت: امیدواریم قبل از تابستان ۱۴۰۲ این خط بصورت کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در فارس اشاره ای به تاسیسات آبی واقع در حسین آباد شیراز کرد و گفت: با همت عزیزان شرکت آب و فاضلاب شیراز، مخزن این مجموعه تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد تا به منظور ذخیره سازی و مخلوط کردن آب چاه و آب سد و افزایش کیفیت آب مصرفی شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه، پساب تصفیه خانه ها باید به فضاهای سبز، باغ شهری ها، گلخانه ها و صنعت اختصاص یابد، تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بصورت ویژه به این مسئله توجه داشته باشند ونسبت به وضع قوانین در این خصوص اقدام نمایند.

استاندار فارس در انتها با بیان اینکه جهان بیش از اینکه به فکر تولید و تامین آب باشد، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در بخش های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت را در پیش گرفته است از مردم استان خواست مدیریت مصرف را که شرط عقل و منطق است سرلوحه خود قرار دهند.

پروژه های آبی شیراز

اتابک جعفری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور، در حاشیه بازدید از تاسیسات و روند اجرایی طرح‌های آب و فاضلاب در شیراز، بر پیشرو بودن این شهرستان و استان فارس در اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع‌آوری فاضلاب، تاکید کرد.

جعفری با اشاره به تداوم خدمت رسانی مناسب و مطلوب از سوی شرکت‌های آبفا به مردم، از تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل طرح‌های مرتبط با آب و فاضلاب شیراز خبر داد.

جعفری با بیان اینکه محقق شدن اقدامات قابل توجهی که در شرکت آب و فاضلاب شیراز انجام شده، در بسیاری از استان‌ها آرزوست، افزود: غلیرغم مشکلات و محدودیت‌ها در کلانشهر شیراز، به مردم از بابت تامین آب فشار زیادی وارد نشده واین مهم موجب آسودگی خیال شرکت مهندسی شده است.

مدیرعامل آبفا ایران اضافه با بیان اینکه در بحث تله‌متری و تله کنترل اقداماتی که در شیراز انجام شده است می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد، به لزوم تقویت منابع مالی و انسانی در شرکت آب و فاضلاب شیراز نیز اشاره و به تغییر نگاه در حوزه استفاده از پساب و افزایش بهره وری آن تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه