English

شهیدی که با کرامت رضوی هدیه روز مادر را به مادرش اعطا کرد

شهیدی که در شام میلاد حضرت زهرا (س) با کرامت رضوی به مادر و خواهر خادمیارش هدیه داد و از ارتباط روحی و علاقه پیوسته‌اش با امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) رمزگشایی کرد.

شهیدی که با کرامت رضوی هدیه روز مادر را به مادرش اعطا کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، دلیل حضور جمعی از خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی از آران و بیدگل در منزل دانشجوی تربیت معلم شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی در شام میلاد مادر سادات را علاوه بر تجلیل از مادر شهید و قدرشناسی از انجام وظیفه خدمت رضوی خواهر شهید به عنوان خادمیار رسانه در کانون خبر و فضای مجازی آران و بیدگل درک ارتباط روحی و معنوی شهید با امام رضا(ع) و حضرت زهرا(س) و توجه به خانواده‌اش از باب کرامت رضوی بیان کرد.

عباس آذرباد، زیارت از راه دور با حضور و دلجویی خادمیاران آران و بیدگلی شام میلاد حضرت فاطمه(س) در منزل شهید سید فرهاد متولی نوش آبادی به مناسبت بزرگداشت روز زن و مقام مادر را هدیه شیرین فرهاد به مادر و خواهر خادمیارش عنوان کرد.

وی در این دیدار معنوی و نورانی با تاکید بر اینکه نخست پدر و مادر شهید، به مقام شهادت می‌رسند و پس از آن فرزند عزیزشان به شهادت می‌رسد، افزود: زمینه شهادت فرزند فقط بر اثر نیت خیر، لقمه حلال پدر، عمل صالح پدر و مادر ، و شیری که مادر با محبت اهل‌بیت(ع) و ولایت آل الله به فرزندش می‌دهد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه چشم انتظاری‌ها و داغ بر دل نشسته پدران و مادران شهدا از فراق فرزندشان دلها را می‌سوزاند و بیشتر ما را شرمنده شهدا می‌کند، تصریح کرد: پیامبر خدا حضرت یعقوب نیز با وجود نزول وحی، علم لدنی و خبر از آینده فرزندش یوسف باز آنقدر گریست که چشمانش را از دست داد پس برای شما والدین شهدا نیز داغ و فراق بسیار سخت‌تر است بطوریکه ما هیچ وقت نمی‌توانیم حال پدران و مادران شهدا در داغ و فراق جگر گوشه‌هایشان درک کنیم بویژه مادران شهدایی که سالها درد و رنج مفقود بودن و چشم انتظاری فرزندشان را تحمل کردند.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با توجه به همین مقام صبر و اجر پدران و مادران شهدا  بر مصیبت داغ فرزندشان است که ۲۸ خرداد سال ۹۶ در دیدار با خانواده‌های شهدای مرزبان و مدافع حرم فرمودند «همین­‌که پدر شهید، مادر شهید، همسر شهید، فرزند شهید، بر این مصیبت صبر می‌کنند خود این یک ارزش بسیار والایی است؛ بسیار والا. اُولئِکَ‌ عَلَیهِم‌ صَلَوتٌ‌ مِن رَبِّهِم وَ رَحمَة؛  وقتی بر این مصیبت صبر، تحمل، شکر و این را پای خدا حساب می‌کنید، این صبر شما موجب می‌شود که خدای عزّوجل بر شما صلوات بفرستد».

رابط کانون‌های رضوی در آران و بیدگل وجود پدر و مادر شهدا را برای همه شهر و کشور مایه افتخار، خیر، برکت و عزت دانست و اظهار کرد: اگر در این مملکت آرامش و امنیتی حاکم است از برکت خون‌های ریخته شده و اثر وضعی اخلاص و ایثار والدین شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است.

مسجد و محراب محمل پرورش سید فرهاد بود

کبری جزائری مادر شهید نیز که بغضی جانسوز اجازه صحبت کردن برای جگرگوشه اش را به او نمی‌داد گفت: سراسر زندگی سید فرهاد از ۲ سالگی که پا به پای او به مسجد می رفت و عشق به پاکی و راستی و دینداری با گوشت و خون و پوستش روییده شد خاطراتی سازنده و هدایتگر است.

وی خلق و خوی محمدی و برخورد خوش و ملاطفت آمیز فرزندش با مردم را تاکید کرد و گفت: فرهاد همیشه می‌گفت در برخورد با تمام افراد حتی کسی که به خواب غفلت رفته و از دین دور شده با مهربانی و برخورد آرام و زبان دین صحبت کنید تا مایه هدایت وی شوید.

به گفته وی، سید فرهاد فرزندی بود که از هفت سالگی مکبر و موذن مسجد محل بود و با نغمه خوش و دلنواز اذانش همه را جذب مسجد و نماز می کرد‌.

راز ارتباط پیوسته شهید با حضرت زهرا و امام رضا(ع)

حرمت سادات متولی بانوی خادمیار رسانه و خواهر کوچک شهید فرهاد متولی نیز که هنوز داغ جگرسوز حسرت آخرین خداحافظی و بوسیدن برادر در قلبش شعله می کشد و بر آن سنگینی می کند گفت: رمزگشایی از راز ارتباط روحی فرهاد با حضرت زهرا (س) و امام رضا(ع) همچنان پس از شهادت از برکت مادری است که در آخرین وداع و قبل از رفتن به جبهه نیت سفر به مشهد به همراه مادر را داشت، اگر چه این سفر انجام نشد اما سال‌ها است امام مهربانی‌ها با کرامت، رأفت و انیس النفوسی خود از برکت حضور خادمان و خادمیاران رضوی سید فرهاد را بانی زیارت و مادرش را زائر زیارت از راه دور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) در دهه کرامت خادمان بارگاه ملکوتی خود را راهی بیت سید فرهاد می‌کند تا آرزوی این شهید رضوی برآورده شود تاکید کرد: اگر سید فرهاد در سال ۶۱ نتوانست

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه