English

رییس فدراسیون تیراندازی کردستان:

پیگیر حمایت مالی صنایع و معادن بزرگ از ورزش هستیم

رییس فدارسیون تیراندازی گفت: یکی از معضلات مهم رشته‌های ورزشی، نبود حمایت مالی است که پیگیر پای‌کار آمدن صنایع و معادن بزرگ برای این منظور هستیم.

پیگیر حمایت مالی صنایع و معادن بزرگ از ورزش هستیم

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سردار مرتضی قربانی روز پنجشنبه در نشست با روسای هیات تیراندازی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مسائل و مشکلات مالی مشابه آنچه که در کردستان است، در همه استان های کشور به چشم می‌خورد.

وی افزود: فدراسیون تیراندازی با ۶۵ سال عمر، از قدیمی‌ترین فدراسیون‌های کشور است که توجه کافی و کار لازم در آن انجام نگرفته و فعالیت روسای آن کاملا صوری بوده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه بی مهری و بی توجهی به این رشته در کمبود امکانات و تجهیزات آن مشهود است، ادامه داد: شمشیربازی از رشته‌هایی است که در احکام و سفارش رسول مکرم اسلام (ص) هم بر آن تاکید شده است.

قربانی به کسب ۱۹۰ نشان جهانی و ۴۵ مدال المپیکی در این رشته ورزشی اشاره داشت و یادآور شد: با این وجود، این رشته و فعالان آن همچنان ناشناخته است.

وی تاکید کرد: کردستان استانی مردخیز و مردپرور است که در جغرافیای فرهنگ، تمدن، ورزش و تحولات کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: دشمن در صدد متزلزل کردن این استان است که در جنگ تحمیلی با تجهیزات ۴۴ کشور دنیا و ۲۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی دنیا به صدام جنگید، از ۱۳ کشور اسیر داشتیم.

قربانی به تفاهم نامه با سپاه برای فعال کردن این رشته ورزشی در شهرستان ها اشاره و بر لزوم آموزش تیراندازی و توجه به آن و پیگیری برای حمایت مالی صنایع و معادن بزرگ استان از طریق معاون اول رییس جمهور تاکید کرد.

 

۱۹۰ طرح نیمه تمام ورزشی در کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز گفت: ۱۹۰ طرح نیمه تمام ورزشی از مشکلات اساسی استان است که احداث پروژه های جدید را غیرممکن کرده است.

حامد جولایی یادآور شد: احداث سالن اختصاصی تیراندازی نیاز استان است که مشکل بودجه‌ای هم نداریم، مشکل اساسی استان نبود حامی مالی است که زیرساخت های مالی دارد و ظرفیت هایی مانند مرز، معادن طلا و پتروشیمی با ۶ هزار میلیارد تومان درآمدزایی دارد ولی هیچ مبلغی صرف کمک به ورزش استان نمی شود.

وی گفت: در استان های دیگر صنایع و شهرداری‌ها، تیم هایی در لیگ های مختلف دارند ولی در کردستان هیچ تعاملی دیده نمی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: ۲ دوره در استعدادهای برتر کشور جزو ۱۰ تیم برتر هستیم ولی نگاه و توجهی به ورزش استان نمی‌شود و اداره کل ورزش و جوانان دست تنها است.

کمبود اسلحه ورزشی

رییس هیات تیراندازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: این هیات از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و تیراندازان استان به لیگ برتر راه یافته اند.

حسین خزایی با بیان اینکه ۱۰۸ تیرانداز مرد و ۹۳ تیرانداز زن در استان فعالیت دارند، کمبود اسلحه ورزشی در شهرستان‌ها، بالا بودن قیمت سیبلهای الکترونیکی، عدم معافیت حق ورود به مسابقات، تامین هزینه‌های اسکان و کمبود سالن ورزشی را از جمله مشکلات این هیات در استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: آمار ورزشکاران در بخش اهداف ثابت، ۳۰ مرد و ۲۷ زن و در بخش اهداف پرتابی ۱۳۰ مرد و ۱۰ زن است.

قدمت سلاح تیراندازی

نایب رییس هیات تیراندازی کردستان هم اظهار کرد: ۳۵ نفر در بخش بانوان فعالیت و از هر شهرستان ۲ تا سه نفر به عنوان تیرانداز در دوره ها شرکت دارند.

سهیلا مرادی با اشاره به وجود سلاح تیراندازی با قدمت بیش از ۱۵ سال، یادآور شد: با وجود استعدادها از نظر مالی در فقر کامل تجهیزاتی به سر می بریم.

امکان استفاده از وامهای کم بهره بانکی و آغاز استعدادیابی در مدارس، از مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه