English

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز خبرداد؛

به پایان رسیدن عملیات افزایش ایمنی خط لوله انتقال گاز در بستر رودخانه

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال از پایان عملیات ایمن سازی و افزایش پایداری خط لوله انتقال گاز 12 اینچ قشم/بندرعباس در بستر رودخانه کول در آذرماه سال‌جاری حبر داد.

به پایان رسیدن عملیات افزایش ایمنی خط لوله انتقال گاز در بستر رودخانه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا عربلو مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز در این خصوص گفت: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر نمایان شدن و شناور بودن خط لوله انتقال گاز 12 اینچ قشم/بندرعباس در روخانه کول، پس از بازدید و بررسی های میدانی اولیه از محل و تشکیل جلسات اضطراری و فنی، تعمیر و مقاوم سازی خط با محوریت همکاران واحد عملیات ساختمانی و همکاری واحدهای مرکز بهره برداری خطوط لوله سرخون، حمل و نقل و کالا بلافاصله در دستور کار قرار گرفته شد.

عربلو ادامه داد: از ویژگی های این عملیات عدم امکان دسترسی به محل، قرارداشتن خط در مسیر رودخانه دائم و وجود جریان آب و ریسک های وقوع بارندگی و انجام حفاری در زمین های باتلاقی و کنترل مستمر شرایط تمام طول در مدت عملیات بوده که در منطقه برای اولین بار با تلاش همکاران با موفیت به اتمام رسید.

مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز تصریح کرد: این عملیات از یکم آبان ماه آغاز و پس از 40 روز تلاش و پیگیری مداوم و تمام وقت همکاران عملیات ساختمانی به بهترین شکل ممکن در قالب انجام مراحل ذیل که شامل: خرید و تامین 12هزار تن مخلوط، انتقال ماشین آلات، تسطیح و بازگشایی مسیر دسترسی به محل عملیات، مخلوط ریزی و احداث سیل بند و حوضچه‌خاکی، تخلیه آب حوضچه و بندخاکی و انجام حفاری و خاکبرداری با تلاقی و تعمیق لوله، تعمیر پوشش و اجرای CCW، خاک ریزی و انجام پر کاری محل بوده به اتمام رسید.

گفتنی است، خط لوله 12 اینچ قشم/بندرعباس به طول 67 متر می‌باشد که وظیفه انتقال گاز از پالایشگاه گورزین به نیروگاه بندرعباس را بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه