English

نماینده ولی فقیه در فارس:

تقسیم کار اجتماعی، لازمه پیشرفت در کشور است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما اگر میخواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید تقسیم کار را بپذیریم و به عنوان یک روش دنبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در همایش روسای شوراهای استان فارس ضمن عرض تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ما اگر میخواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید تقسیم کار را بپذیریم و به عنوان یک روش دنبال کنیم. عمدتا در جلسات به چگونگی پیشرفت پرداخته و در خصوص آن بحث می‌شود، و ایده های مطرح می شود اما آنچه بیشتر است، ایده است نه برنامه عملیاتی و اجرایی.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایده‌ها باید چند مرحله را طی کنند، گفت: ایده پردازی خوب است اما کسانی که ایده پرداز هستند باید در محیط های خاص علمی، ایده‌ها را مطرح و یک گروه دیگری باید باشند تا این ایده‌ها را تبدیل به اهداف و برنامه راهبردی برای منطقه یا مجموعه کنند.

وی ادامه داد: کسی که می خواهد هدف گذاری کند باید این روال را در نظر داشته باشد وگرنه ایده ها را مطرح می‌کنیم اما به نتیجه نمیر‌سد. پس هدف گذاری و تعیین راهبرد باید در یک مرحله خاص دیگری با توجه به امکانات و با حساب اینکه کدام ایده ها قابل اجرا و قابل دسترسی هستند انجام گیرد و این مرحله بعدی ایده پردازی است.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه عده‌ای موظف به اجرای ایده پردازی هستند، بیان کرد: مرحله بعدی این است که عده‌ای باید اجرا کنند و مجریان را باید مشخص کنیم؛ این فرهنگ، تقسیم کار می خواهد.

امام جمعه شیراز گفت:  سوال بنده این است که نقش شوراها از روستا و بخش و شهرستان‌ها وقتی تشکیل می شود کجای کار است؟ این پرسش مهمی است.اگر شوراها به حسب قانونی که وضع شده است جایگاه و وظیفه خودشان را براساس تقسیم کار اجتماعی و طبق قانون بپذیرند، آن وقت برنامه ریزی ها به نتیجه می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: باید کار اینگونه باشد که در جلسات بنشینیم و سرمایه و امکانات خود را درنظر بگیریم و ظرفیت ها را بسنجیم و ببینیم چقدر ایده‌ها به واقعیت نزدیک می شود. بعد آن را با برنامه دقیق و مشخص دنبال کنیم. این را در مدیریت کشور باید به صورت جدی دنبال کنیم.

وی در ادامه گفت: ما باید تقسیم کار را به صورت ویژه در گام دوم انقلاب دنبال کنیم. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند گام دوم انقلاب جامعه پردازی و تمدن سازی است که این جامعه پردازی وتمدن سازی بر مبنای این تقسیم کار اجتماعی رخ می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه