English

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران عنوان کرد؛

تداوم هوای سرد تا انتهای هفته جاری در نقاط مختلف مازندران

حسینعلی محمدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و‌ با تقویت سامانه سرد بارشی و تداوم هوای سرد تا انتهای هفته جاری، شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما خواهیم بود، گفت: در همین راستا رعایت برخی چیزها به ویژه مصرف بهینه گاز باید با جدیت مورد توجه همه قرار گیرد.

تداوم هوای سرد تا انتهای هفته جاری در نقاط مختلف مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به اینکه پیرو هشدار هواشناسی و‌ بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و‌ با تقویت سامانه سرد بارشی و تداوم هوای سرد تا انتهای هفته جاری شاهد کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما خواهیم بود، اظهار داشت: در این راستا شاهد وزش باد نسبتاً شدید و مه گرفتگی در ارتفاعات استان خواهیم بود و هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: یخبندان، آب گرفتگی در شهرهای غربی استان،‌ پدیده مِه و کاهش دید، ‌لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران گفت: اطلاع رسانی گسترده توسط صداوسیمای مرکز استان مازندران و دستور تشکیل جلسه ستاد و انجام تمهیدات لازم توسط فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، به کلیه هم استانی های عزیز و مسافرین توصیه می گردد.

وی افزود: مدیریت و مصرف بهینه گاز می بایست مورد توجه مردم و ادارات دولتی قرار گیرد و اقدامات لازم معمول گردد تا استان دچار قطعی گاز نشود و رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی به ویژه ارتفاعات و محورهای کوهستانی در هنگام شب ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی عنوان داشت: کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا های باز خودداری کنند و شهرداران استان ضمن پاکسازی و لایروبی جوی ها و کانال های هدایت آب های سطحی نسبت به بازدید و مقاوم سازی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام لازم معمول نمایند.

وی یادآور شد: باغداران برای جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی باغات مرکبات به ویژه نهال های جوان و محصولات سر درختی اقدام لازم را انجام دهند و به کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آمادگی هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه