English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

بارش برف در استان قزوین ۷۵ راه روستایی را مسدود کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انسداد ۷۵ راه روستایی این استان به دنبال بارش برف در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.

بارش برف در استان قزوین ۷۵ راه روستایی را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: عملیات بازگشایی این راه ها پس از قطع بارش برف از ظهر امروز توسط تیم‌های راهداری آغاز شده است.

وی اضافه کرد: عمده این راه‌های مسدود شده در مناطق الموت، کوهین، تاکستان، بخش مرکزی قزوین، البرز، آبیک و طارم واقع شده‌اند.

حق‌لطفی ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته با شروع بارش برف در تمام محورهای استان قزوین، تیم های راهداری از همان ساعات اولیه با استقرار در جاده‌ها اقدام به برفروبی و نمک پاشی در راه ها کردند و با همت آنها هیچ کدام از راه‌های شریانی استان مسدود نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در خصوص اولویت بازگشایی راه ها در هنگام بارش برف گفت: این اداره کل بنا بر وظایف ذاتی و سازمانی  نسبت به استقرار نیروهای راهداری و امکانات و ادوات در راهدارخانه ها و گردنه های کوهستانی براساس اولویت راه های شریانی و اصلی اقدام می کند و خدمات و عملیات راهداری در راه های شریانی و اصلی همزمان با شروع بارش برف انجام می شود.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: باتوجه به گستردگی راه های روستایی و مناطق صعب العبور به طول  ۵ هزار کیلومتر، عملیات راهداری زمستانی برای بازگشایی راه‌های مسدود شده در این مناطق پس از قطع بارش و بازگشایی کامل راه های شریانی که کارکرد ملی دارند شروع می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری در هنگام بارش برف و کولاک به مردم توصیه کرد برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها از طریق تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، اطلاعات راه های استان و کشور را دریافت کنند.

قزوین پنجمین استان از نظر تعداد گردنه های برف‌گیر در کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه