English

با حضور تیم های واکنش سریع آبفای استان اصفهان صورت گرفت؛

برگزاری مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور

با ابلاغ رئیس گروه بحران وزارت نیرو، مانور آموزشی تمرینی،آموزشی و عملیاتی با رویکرد وقوع سیل به منظور بالابردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت های آب و برق در مقابله‌ با بحران‌های احتمالی و حوادث غیر مترقبه، ومشارکت استان های تهران، یزد واصفهان در استان مازندران برگزار شد.

برگزاری مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو در منطقه مرکزی شمال کشور

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان گفت: طی فراخوانی از سوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، 20 تیم عملیاتی  در قالب 132 نفر از شرکت های آب و برق اصفهان، یزد و تهران  در این مانور حضور یافتند.

ابراهیم محمدی  افزود:  با هماهنگی معاونت بهره برداری و نیز با  سرپرستی دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان،26  نفر از تیم های واکنش سریع آبفای استان اصفهان به همراه نیروهای عملیاتی دیگر   شرکت های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، برق منطقه ای و توزیع برق، عملیات واقعی را مطابق با سناریوی تدوین شده با هدف مقابله و جلوگیری از وارد آمدن خسارت های احتمالی به تاسیسات  آب و برق اجراء کردند.

وی به چگونگی اجرای مانور  واقعی پرداخت  و اظهار داشت : در این مانور طی عملیاتی واقعی  با استفاده  از توان تخصصی اعضای تیم های واکنش سریع و نیز با استفاده از  تجهیزات  آبفای استان اصفهان  نشتی خط انتقال آب  800 میلیمتری شهر ساری رفع شد و این خط انتقال مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت.

مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان با اشاره به اجرای این عملیات در کمتر از 20 ساعت اعلام کرد: کنترل زمان بازیابی شبکه‌ آسیب دیده در زمان بحران، ایجاد هماهنگی بین اکیپ اجرایی و پشتیبانی، همکاری دستگاه های خدمت رسان  در زمان بحران و ارتقای تاب آوری به هنگام شرایط نامساعد جوی از اهداف این مانوربوده است.

محمدی افزود: در این مانور برای کاهش آثار ناشی از  بحران  با سناریوی مخاطره سیل، آموزش های لازم برای  حفظ آرامش و بررسی شدت و مقدار خسارت احتمالی،  و چگونگی  امداد ‌رسانی گروه های عملیاتی برای مهار تبعات ناشی ازاین بحران  در حداقل زمان ممکن ارائه شد.

مدیر مرکز مدیریت بحران ، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف حضور در این مانور کسب آمادگی لازم در مقابله‌ با مخاطرات احتمالی بوده اعلام کرد: عمده حوادث پیش‌بینی شده برای استان  مازندران تندباد، سیل و طوفان است، بنابراین در این مانور با همکاری  سایر دستگاه های خدمات رسان آمادگی مقابله با بحران، ارتقای توانمندی ها،آمادگی برای مدیریت مخاطرات احتمالی، انسجام بخشی میان  سازمان‌ها ، ادارات و افزایش توان و سرعت عمل گروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه