English

غلامحسین شافعی مطرح کرد؛

ایران در آستانه واگذاری بازی ترانزیتی/ بی‌اعتمادی سد راه توسعه بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولت‌مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر ترانزیت کشور باشید و اگر برای این مهم چاره ای اندیشیده نشود، امتیاز ترانزیت بزرگ کشور را از دست خواهیم داد.

ایران در آستانه واگذاری بازی ترانزیتی/ بی‌اعتمادی سد راه توسعه بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم افتتاحیه ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: هرمزگان، از استان های تجاری کشور است که 70 درصد تجارت کشور را به دوش می کشد، اما درجه اهمیت بندرعباس برای اقتصاد کشور مشخص نیست.

وی با بیان اینکه بندرعباس و بعضی از استان مرزی برای اقتصاد بار ملی را بدوش می کشند اما سهمی برای آنها معلوم نمی شود گفت: دولت‌مردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خطر بزرگی ترانزیت کشور را تهدید می کند و اگر برای این مهم چاره ای اندیشیده نشود، امتیاز ترانزیت بزرگ کشور را از دست خواهیم داد و کشورهایی نظیر ترکیه، آذربایجان چین و روسیه راه شما را مسدود می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ابراز داشت: سهم بنگاه‌های بزرگ بورس 47درصد دولت، 27صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، شش درصد نهاد عمومی و 15درصد بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی مهم‌ترین سد راه توسعه بخش خصوصی است گفت: خروج سرمایه از کشور نگران کننده است به همین برای رفع این مشکل راه حل وجود دارد. 

به گفته شافعی، دولت قوی و بخش خصوصی قوی به عنوان مکمل هم می توانند اقتصاد کشور را نجات دهند و همچنین توسعه زیرساخت اتاق های کشور موضوع بسیار جائز اهمیت است.

 

اتاق بازرگانی هرمزگان در عرصه بین المللی حرف برای گفتن دارد

 

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در آئین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: در چهار ساله گذشته از ابتدای دوره نخست فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان تاکنون تمام تلاش‌مان بر این بود علاوه بر ساخت فضایی در جایگاه فعالان اقتصادی در حل مشکلات‌شان نیز در کنار آن‌ها باشیم.

وی گفت: اتاق بازرگان هرمزگان همچنان می‌کوشد تا با رایزنی در سطح استانی و ملی بتواند انعطاف بیشتری در برخی از قوانین که باعث فرصت سوزی در عرصه اقتصاد شده است را ایجاد کند.

صفا اظهارداشت: امروز شاهد افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی هرمزگان هستید، اتاقی که هیات نمایندگان دوره آسیب های فیزیکی تحویل گرفته اند، توانستیم ساختمان اتاق را در عرض این مدت به سرانجام برسانیم که جا دارد از تلاش شبانه روزی کمیته ساختمان اتاق و مدیران اجرایی این پروژه عظیم قدردانی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس اذعان داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان توانسته است در طول دوران خدمتش با عملکرد شفاف و اعتماد فعالان اقتصادی را به دست آورد که رشد 300درصدی برای صدور کارت بازرگانی، کسب رتبه تک رقمی این اتاق در بین اتاق های استانی، خود گواهی بر این ادعا است.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی هرمزگان بر خود می‌بالد که در دوران سیاه کرونایی با کمک بیش از 34میلیارد تومانی فعالان اقتصادی توانست در کنار مردم استان روزهای سخت را پشت سر بگذارد.

صفا همچنین گفت: افتخار ساخت 10مدرسه بنام تجار در هرمزگان در کارنامه خود به ثبت رسانید و چهار مدرسه هم درحال بستن قرارداد هستیم، در زلزله سایه خوش اتاق هرمزگان به عنوان اولین نهادی بود که دو روز بعد از وقوع زلزله 20کانکس را تقدیم مردم صبور این منطقه کرد.

وی ابراز داشت: امروز اتاق هرمزگان، اتاقی است که در عرصه بین المللی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و ما توانستیم رتبه سوم تجارت خارجی را در سال 1400 کسب کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: افتتاح و خرید ساختمان برای دفتر نمایندگی اتاق هرمزگان در شهرستان های کیش، قشم، بندرلنگه، میناب، جاسک و افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر می باشد.

 

تعامل بخش خصوصی و دولتی در هرمزگان مثال زدنی است

 

وی خاطرنشان کرد: به زودی دفتر دیگری در بندر شهید رجایی هم به بهره برداری می رسد و همچنین افتتاح دفتر کارنه تیر حمل و نقل بین المللی جاده ای، پیوستن به زنجیره اعتباربخشی گواهی مبدا آی سی سی جهانی به عنوان دومین اتاق بازرگانی در کشور و کسب رتبه نخست بخش آموزش در سال 99 و 1400 بخشی از افتخارات اتاق هرمزگان در دوره نهم فعالیت‌ است.

صفا بیان داشت: امروز تعامل بخش خصوصی و دولتی در هرمزگان مثال زدنی است و دغدغه های دولت‌مردان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیشتر از هر زمان دیگری لمس می شود.

به گفته وی، دولت‌مردان برای رفع مشکلات بخش خصوصی، قوانین سخت را مرتفع می‌سازند و تا مسیر را برای فعالیت های اقتصادی فراهم سازند و اتاق هرمزگان توانست با همدلی در بخش شورای گقتگو از رتبه 24 به رتبه دوازدهم ارتقا یابد.

وی افزود: اتاق شفاف و شیشه‌ای بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی هرمزگان امروز صاحب جایگاهی در خور شان فعالان اقتصادی با المان های روحی استان و محل مناسبی برای ملاقات تجاری در عرصه بین المللی است.

رئیس اتاق بارزگانی بندرعباس گفت: این اتاق یادگاری از دیگر نمایندگان دوره نهم برای رشد اقتصاد و جذب سرمایه گذاری و محلی برای فعالیت های اجتماعی و زنده نگه داشتن یاد نیک‌نام های عرصه اقتصاد همچون مشردوانی ها و گله داری ها و دیگر مردان پرآوازه هرمزگان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه