English

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران خبر داد؛

دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در شهرستان نوشهر

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری 6 حفار غیرمجاز در شهرستان نوشهر خبر داد.

دستگیری 6 حفار غیرمجاز در شهرستان نوشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار داشت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان نوشهر و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در یکی از مناطق تاریخی این شهرستان که در حال اقدام به حفاری است، بلافاصله مأموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل موردنظر در یک عملیات ضربتی توانستند 3 دستگاه فلزیاب به‌ همراه آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، دستگاه موتور برق، دستگاه ویکور کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: در این‌ رابطه 6 نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از این دستگاه که به‌ منظور کشف آثار و اموال تاریخی است، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی