English

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

در خصوص نحوه نظارت بر پروژه های نهضت ملی مسکن جدی هستیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در خصوص نحوه نظارت بر پروژه های نهضت ملی مسکن جدی هستیم تا از بروز مشکلات آینده جلوگیری شود

در خصوص نحوه نظارت بر پروژه های نهضت ملی مسکن جدی هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،جلسه شورای تامین مسکن استان با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، مهدی رجحانی معاون عمرانی، سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط در استانداری برگزار شد.

این جلسه سید علی  هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در خصوص نحوه نظارت بر پروژه های نهضت ملی مسکن جدی هستیم تا از بروز مشکلات آینده جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که طرح های نهضت ملی مسکن استان در تعداد زیادی از بلوک های ساختمانی یکسان و تیپ، توسط پیمانکار واحدی ساخته می شود، به منظور کاهش تعداد مهندسان ناظر و تقویت انسجام فنی پروژه نهضت ملی استان، مقرر شده است ظرفیت اشتغال به کار مهندسان ناظر  پروژه نهضت ملی مسکن استان بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان افزایش یابد.

هاشمی گفت: بر اساس مفاد شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن ظرفیت اشتغال به کار مهندسان ناظر با ضریب ۵۰ درصد اعمال می شود و مهندسان ناظر مقیم پروژه های نهضت ملی مسکن بعد از احراز شرایط لازم، از طریق فراخوان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انتخاب و برای تائید به اداره کل راه و شهرسازی استان معرفی می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها نیز تصریح کرد: وقتی برخی را از روستاها به شهرها هدایت می کنیم و برنامه های ما فقط برای خودمالکان روستاهاست پیشنهاد می شود دفتر فنی استانداری با هماهنگی بنیاد مسکن، زمین ها را شناسایی کرده و موضوع الحاق آن برای واگذاری به واجدان شرایط در روستاها را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: با این کار و در نظر گرفتن شرایط نهضت ملی مسکن، اگر زمینی در روستایی وجود داشت در هر جا امکان پذیر بود عملیات ساخت مسکن صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه