English

پایان نیم فصل با رتبه سوم ؛

انتظارات از طلایی پوشان بیشتر است!

از هفته شانزدهم و پایانی نیم فصل لیگ دســته اول کشور تیم فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم خوب وهماهنگ مس شــهربابک بود و در پایان با یک تساوی دیگر با ۲۶ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم به کار خود در نیم فصل اول لیگ یک پایان داد.

انتظارات از طلایی پوشان بیشتر است!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج فارس، از هفته شانزدهم و پایانی نیم فصل لیگ دســته اول کشور تیم فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه حافظیه میزبان تیم خوب وهماهنگ مس شــهربابک بود و در پایان با یک تساوی دیگر با ۲۶ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم به کار خود در نیم فصل اول لیگ یک پایان داد.

در ایــن مســابقه، مهدی رجب زاده در غیــاب پرتعداد مصدومان تیمش با چند تغییر در خط دفاعی و هافبک نفرات خود را روانه بازی کرد.

در ایــن بازی برای اولین بار در این فصل از زوج محمد رضاخدری و آرام عباسی در مرکز خط دفاعی استفاده شــد و همچنین رضا خانی و مجید تاجیک هم در کنار عرفان معصومی و سعید زارع در خط هافبک در ترکیب اصلی قرار گرفتند. به مانند بازیهای قبل، علی آل کثیر و حسین مهربان زوج خط حمله فجر بودند.

بازی در نیمــه اول اکثراً با مالکیت تــوپ یاران وحید رضایی در تیم مس شــهر بابک همراه بود، فجریها در این بازی کمی محتاطتر از سایر بازیهای خانگی ظاهر شدند و تمرکز خود را روی کارهای دفاعی و ضد حمله قرار داده بودند. بــازی تا اواخر نیمه اول کم موقعیت و البته درگیرانه در میانه میدان دنبال میشد که تیم مس شــهر بابک در دقیقه ۴۵ روی یک ضربه کرنر و اشتباه جای گیری مدافعان فجر، با یک ضربه ســر راحت به گل اول خود در این مســابقه دست پیدا کرد، تا یاران وحید رضایی با همین تک گل برنده وارد رختکن مسابقه بشوند.

در نیمــه دوم مهدی رجب زاده با دو تغییر یاران خود را روانه میــدان کرد و این بار مالکیت توپ در اختیار تیم فجر قرار داشت و این تیم مس شهر بابک بود که تمرکز خود را روی کارهــای دفاعی برای حفظ نتیجه و البته استفاده از ضد حملات گذاشته بود. این تیم در یکی دو نوبت هم میتوانســت در ضد حملات به گل دوم برسد که در این امر ناکام ماند.

هر چه به پایان بازی نزدیکتر میشــدیم، این تیم فجر بود که فشار بیشتری روی دروازه مس وارد میکرد که عملا با ســد محکم و منظم خط دفاعی مسی ها مواجه میشد. شاید حســاسترین و جدیترین موقعیت فجر در این بازی، ضربه ایستگاهی زیبای داود رجبی بود که مستقیم وارد دروازه تیم مس شد ولی سوت داور با این توجیه که اعلام ضربه خطا غیر مستقیم کرده است، مانع از ثبت گل اول فجر شد.

ادامه حملات فجر بالاخره در دقیقه ۹۰ به نتیجه رسید و ضربه قیچی برگردان علی آل کثیر در محوطه جریمه به دســت مدافع تیم مس شــهر بابک برخورد کرد و تیم فجر صاحب یک ضربه پنالتی حســاس در لحظات پایانی بازی شــد که محمدرضا خدری موفق شــد این ضربه پنالتی حساس را به گل تساوی فجر تبدیل کند.

بعــد از این گل، فجریها که انــگار جان تازهای گرفته بودند، باز هم بــرای زدن گل دوم تلاش کردند و حتی موفق به ایجاد یکی دو موقعیت بســیار جدی هم روی دروازه تیم مس شدند ولی نتوانستند گل برتری را وارد دروازه حریف کنند تا این بازی حساس با تساوی یک - یک به پایان برسد. تیم فجر شهیدسپاسی با این تساوی با ۲۶ امتیاز در رده ســوم قرار گرفت و تیم مس شــهر بابــک هم با ۲۵امتیاز در رده ششــم جدول رده بندی ایستاد.

 

حال به چند نکته از این بازی و عملکرد تیم فجر در نیم فصل اول اشاره خواهیم داشت: 

 

۱ .چمن ورزشــگاه حافظیه به مانند چند بازی گذشته کیفیت مناســبی نداشت و اجازه بازی خوب و تماشاگر پسندی به دو تیم نداد و تیمها را در اکثر زمان مسابقه مجبور به بازی مستقیم کرده بود.

۲. مصدومان پرتعداد فجر شهید سپاسی در این مسابقه باز هم دســت مهدی رجــب زاده در این بازی را خالی گذاشــته بــود. محمد آژیــر، حامد بحیرایی، رســول بهاروندی، علی زینالی، محمدحسین خسروی و سعید ایران خواه_ ، مصدومان فجر در این بازی بودند.

۳. نکته عجیــب و قابل تأمل در برنامه ریزی ســازمان لیگ هم زمانی بازی تیم بزرگسالان فجر شهیدسپاسی در شــیراز و تیم امید فجر شهیدسپاسی در یاسوج بود ً که عملا دست کادر فنی را در استفاده از بازیکنان تیم امید که در تیم بزرگسالان فجر هم استفاده می شدند، خالی گذاشته بود.

۴. همچنین هم زمانی بازیهای لیگ برتر و لیگ یک باعث شــده که برای چندمین بار از داوران کم تجربه و جوان تر در لیگ یک و بازیهای فجر استفاده شود که قضاوت ضعیف این داورها باعث اعتراضــات کادر فنی دو تیم بود. 

صحنه عجیب و تصمیم تأثیرگذار داور روی گل مردود شــده فجر، تکل خطای بازیکن تیم مس روی بازیکن فجر در پشت محوطه جریمه پیش آمد که داور خطای ضربــه غیر مســتقیم اعلام کرده بود کــه در نوع خود عجیــب و قابل تأمل بود. همچنین در دقایق پایانی هم روی یک تکل خشن دیگر مدافع تیم مس انجام شد، که  داور مجدداً تصمیم به خطای غیر مستقیم گرفت!

همچنین کادر فنی تیم مس شهر بابک هم به طور مکرر در طول بازی نســبت به تصمیمات داور معترض بودند و سعی در تأثیر گذاری روی داور جوان بازی داشتند.

۵.تیم فجر شهیدسپاســی در حالی به سومین تساوی پیاپی خود در این بازی دست پیدا کردند که در ۷ بازی اخیر خود تنها یک پیروزی، چهار تساوی و دو شکست به دســت آورده بودند و نتایج ضعیــف اخیر این تیم، فاصله با صدر جدول را کمی زیاد کرد.

۶.فجر در پایان نیم فصل اول از ۱۶ مســابقه خود با ۶برد ، ۸ تســاوی و ۲ شکست ، با ۱۵ گل زده و ۱۰ گل خــورده و ۲۶ امتیاز در رده ســوم جدول جای گرفت.

ً عملکردی نسبتا  قابل قبول که بــا توجه به اینکه این تیم تازه سقوط کرده به لیگ یک تغییرات زیادی کرده بود و البته وضعیت نامســاعد روحی مانده از فصل قبل همچنــان با این تیم همراه بود، ولی با توجه به بازیها و نتایج خوب در اوایل فصل، انتظارات از این تیم بیشتر شده بود.

۷.رقابتهای هفته هفدهــم و نیم فصل دوم از حدود دو هفته دیگر آغاز میشــود و تیــم فجر در این فاصله کم زمانی باید به فکر تقویت تیم خود باشد و از فرصت ریکاوری مناســب تیم برای بهبــود بازیکنان مصدوم اســتفاده کند. فاصله کم امتیازات و تعداد زیاد مدعیان ادامــه رقابتها را همچنان گرم و حســاس نگه خواهد داشت و فجر همچنان جزو مدعیان صعود خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه