English

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شد

آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار‌ در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی‌الکاظم (ع) شاهچراغ آغاز شد.

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی‌الکاظم (ع) شاهچراغ با یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و شهدای امنیت در این مکان مقدس برگزار شد.

بیش از ۳۴۰۰ اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده است که ۲۱۸۱ اثر در قالب فیلم، ۶۴۱ اثر در قالب فیلم نامه، ۱۶۱ اثر پویا نمایی و ۱۲۸ اثر تولیدات تلویزیونی است.

اهالی فرهنگ و هنر در این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف نماهنگ، فیلمنامه، فیلم ما، پویانمایی، موشن گرافیک، تولیدات تلویزیونی و گزارش خبری باهم رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر بخش در اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره عمار معرفی خواهند شد.

لازم به یادآوری است که در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار پس از تهران بیشترین اثر به ترتیب از استان‌های قم، گلستان، خراسان رضوی، یزد، فارس، فارس، البرز، کردستان، قزوین، گیلان، زنجان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل بوده است.

آثار جشنواره از پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه در سینمافلسطین تهران و به صورت مجازی در Ammaryar.ir به نمایش درمی‌آیند. آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۲ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مستند و داستانی برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم عمار

سهیل اسعد دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار اظهار کرد: امیرالمومنین علی(ع) عبارتی زیبا دارد که حلال بسیاری از مشکلات انسان است؛ این امام بزرگوار می‌فرماید خدا رحمت کند کسی که ببیند از کجا آمده و در کجا هست و به سمت کجا می‌رود؛ نسان هم بایستی همیشه این پرسش را از خود بپرسد.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار ادامه داد: من هم می‌خواهم بگویم که این جشنواره از کجا آمده، در کجا هست و به سمت کجا میخواهد حرکت کند؛ عمار دغدغه بچه‌های انقلابی که پس از فتنه ۸۸ و از سال ۸۹ آغاز شد؛ عمار از یک احساس نیاز و از یک اعتراض و خلأ شروع شد و با ۳۰ اثر برگزار شد.

اسعد با بیان اینکه عمار امروز یک مصداق قرآنی را متجلی کرده و بیانی برای مردم است، گفت: در عمار هم مردم مبین و تبیین کننده هستند و هم مردم از تبیین حقیقت استفاده می‌کنند.

او گفت: زمانی که دوستان انقلابی پس از فتنه ۸۸ مستندها و فیلم‌هایی را برای بیان حقایق آماده کرده بودند تا حقایق را به مردم بیان کنند متاسفانه ساختار سینمای ایران و رسانه اجازه بیان این حقایق ندادند. زمانی که ساختار اجازه بیان حقایق را نداد، از آیه دیگری که نسخه عملی برای انسان است، استفاده کردند؛ در واقع شرایطی فراهم کردند که مردم قیام کنند و عدالت را محقق کنند. حرکت مردمی عمار چنین حرکتی بود.

او به بیان ویژگی‌های جشنواره فیلم عمار پرداخت و گفت: عمار سینمای بدون مرز است که مرزها را حذف کرده است در عمار به همه پاسپورت ورودی دارند و همه می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی فعال سینمایی باشند.

دبیر این جشنواره ادامه داد: عمار مانند پزشکی است که منتظر آمدن مریض به مطب نیست بلکه خودش نزد بیمار می رود. عمار معادله سینما را عوض کرده است؛ در عمار سینما به سمت ما می‌آید.

وی «عمار» را یک سینمای ساده و آسان توصیف کرد و گفت: در این جشنواره حتی با یک گوشی تلفن همراه می توانیم اثر خود را ارسال کنیم و سینمایی باشیم.

اسعد این جشنواره را سوادآموزی رسانه ‌ای دانست و افزود: جشنواره «عمار»، شبیه به نهضت سوادآموزی است و سواد رسانه ای امروز یک ضرورت است که عدم برخورداری از آن مساوی با بیسوادی است.

وی اضافه کرد: جشنواره «عمار»، استمرار خط انبیاء الهی ع است و مردم در صف اول این جشنواره قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه