English

رئیس شورای شهر چالوس خبر داد:

بهره‌برداری از جاده ساحلی چالوس تا نوروز ۱۴۰۲/ اجرای طرح بازآفرینی بازار روز چالوس

رئیس شورای شهر چالوس گفت: مهم‌‌ترین پروژه‌ ما درحال حاضر جاده ساحلی است که تا نوروز 1402 به دنبال آماده‌سازی و بهره‌برداری از این جاده هستیم و نیز طرح بازآفرینی بازار روز چالوس به عنوان نخستین منطقه شهری چالوس در برنامه شهرداری و شورای شهر چالوس قرار گرفت.

بهره‌برداری از جاده ساحلی چالوس تا نوروز 1402/ اجرای طرح بازآفرینی بازار روز چالوس

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، صابر سام‌دلیری رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به اینکه برای رینگ 45 متری تملکات متعددی انجام دادیم، اظهار داشت: جاده ساحلی یکی از بزرگ‌ترین پروژ‌ه‌های ساحلی در راستای جذب گردشگران است که با کمک مدیران شهرستانی انجام شد.

وی وجود اتاق شیشه‌ای به منظور پاسخ‌گویی به مردم را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: در این زمینه به گونه‌ای عمل کردیم تا در فضای مجازی، حقیقی و رسانه‌ای با مردم شفاف صحبت کنیم و در حال حاضر نیز دفتر شورای شهر چالوس همه روزه به روی مردم عزیز جهت دیدار و گفتگوی مستقیم اعضای شورای شهر با شهروندان باز است و این به نظرم کار نو و تازه‌ای در خدمت به مردم شریف است و الان روزانه حدود 35 نفر مراجعه کننده مردمی به شورای شهر چالوس داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به اینکه ترافیک یکی از گره‌های کهنه چالوس بود که با تملکات متعددی توانستیم برای حل بخش مهمی از این مشکلات، رینگ ایجاد کنیم، بحث آبگرفتگی در خیابان 17 شهریور را بسیار آزاردهنده توصیف کرد و گفت: پروژه بسیار بزرگ احداث کانال میانی مسیر 45 متری را با عرض 2 متر و ارتفاع 3 متر آغاز کردیم تا آب‌های سطحی ناشی از باران‌های سیل‌آسا که موجب مشکلاتی برای شهروندان به ویژه منطقه اشکاردشت و خیابان 17شهریور می‌شده است این آب‌های سطحی با کمترین فاصله از طریق این کانال به رودخانه چالوس هدایت می‌شود تا معضل آب‌های سطحی در این منطقه برطرف شود.

وی ساماندهی رودخانه چالوس و تثبیت بستر این رودخانه را از مطالبات مردمی این شهر دانست و بیان داشت: در دوره گذشته شورا با یک مشاور زبده کشوری در حوزه رودخانه‌ها مشورت کردیم و در ادامه نیز بودجه‌های خوبی جذب شد و عملیات ساماندهی و زیباسازی، ایجاد پیاده‌رو و انتقال این مسیر به پایین دست آغاز شد.

سام دلیری عنوان داشت: احداث خیابان 20 متری از فرمانداری به سمت کرانه رودخانه و انتقال به خیابان شورا از بزرگ‌ترین توافقات عمرانی و آبادانی برای چالوس است و همچنین به دنبال آرام‌سازی آب رودخانه چالوس هستیم تا بتوانیم بازی‌ها و تفریحات آبی را ایجاد کنیم.

وی در ادامه به تصویب بودجه 1402 اشاره و تصریح کرد: در پایان پاییز امسال بودجه230 میلیارد تومانی 1401 محقق شد و در تملکات کارهای خوبی انجام شد و تلاش داریم تا در بودجه سال آینده ضعف‌های امسال را بپوشانیم و همین میزان بودجه را برای 1402 نیز رقم بزنیم و حتی در صورت امکان افزایش بودجه نیز داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس ابراز داشت: مباحث سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مسکن، تفریحی، گردشگری و ورزشی در حال انجام است و پیش‌بینی ما این است که سال آینده نمود عینی فعالیت‌ها و تلاش‌های شهردار و شورای اسلامی چالوس بیشتر پدیدار شود.

وی با بیان اینکه راه‌‌های دسترسی به شهر چالوس در گذشته نامناسب بود، گفت: در بحث میدان خط هشت که یکی از شاهرگ‌های اصلی ورودی شهر چالوس است، تلاش کردیم تا با ایجاد جاده ساحلی نسبت به مناسب‌سازی ورودی شهر اقدام کنیم.

سام‌دلیری با اشاره به اینکه حدود 99 درصد سواحل چالوس آزادسازی شده است، اظهار داشت: موانعی در این مسیر وجود دارد که انتظار داریم دستگاه‌های مربوطه کمک کنند تا برای مناسب‌سازی سواحل چالوس با فراغ با بیشتری عمل کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌‌ترین پروژه‌ ما درحال حاضر جاده ساحلی است که برای آن تملکات زیادی انجام دادیم و عملیات زیرسازی، آسفالت، کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، روشنایی و... در حال انجام است و تا نوروز 1402 به دنبال آماده‌سازی و بهره‌برداری از این جاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس از عقد قرارداد 80 میلیارد تومانی برای آسفالت سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون70 درصد آن محقق شد و خیابان تختی که یکی از پرترددترین خیابان‌های چالوس در حدود پس از سه دهه، روکش آسفالت آن انجام شد و محلات دیگر شهر نیز تحت پوشش آسفالت و روکش آسفالت داریم.

وی با بیان اینکه احداث پارک و محیط‌های فرهنگی و ورزشی برای استفاده مردم را در دستور کار قرار داریم، افزود: در حوزه‌های فرهنگی نیز حدود 1250 متر مربع از بهترین نقطه شهر چالوس را برای احداث مجتمع فرهنگی تهیه کردیم و دستگاه فرهنگی باید برای احداث این مجتمع اقدامات لازم را انجام دهد و البته ما نیز در شورای شهر چالوس بیکار ننشستیم و در حال راه‌اندازی ساختمان گفتگو هستیم.

سام‌دلیری گفت: ضرورت امروز جامعه ما ساخت و تولید محتوای فرهنگی با حضور کارشناسان است و ما در شورای شهر چالوس قول پشتیبانی آن را نیز خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا پارکینگی را در بازار روز چالوس احداث کنیم و این یکی از ضروریات شهر چالوس است، تصریح کرد: هر چند این کار همه ترافیک شهر را حل نمی‌کند اما امیدواریم بخشی از مشکلات ترافیکی برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس بیان داشت: مناقصه سنگ فرش کل بازار روز چالوس هم انجام شد و پیمانکار آن نیز انتخاب شد.

وی عنوان داشت: پوشش سقف بازار میوه و تره‌بار هم در دستور کار ما قرار دارد و برنامه‌های بسیار خوبی برای آن داریم تا سقفی شکیل و زیبا ایجاد شود.

سام‌ دلیری در پایان از طرح بازآفرینی شهری در چالوس خبر داد و افزود: طرح بازآفرینی بازار روز چالوس به عنوان نخستین منطقه شهری چالوس در برنامه شهرداری و شورای شهر چالوس قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه