English

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین؛

نقش بازآفرینی شهری ایران در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های فرسوده بررسی شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: در این رویداد نسبت به بررسی نقش بازآفرینی شهری ایران و بسته های تشویقی شهرسازانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های فرسوده و نوسازی مردمی مسکن بررسی شد.

نقش بازآفرینی شهری ایران در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های فرسوده بررسی شد

علی فرد معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج قزوین از  نشست سه روزه تحت‌عنوان آموزه‌های زلزله بم به مناسبت بزرگداشت سالروز وقوع زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی گفت.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین در این باره گفت: در روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی شرکت بازآفرینی شهری ایران به منظور پاسداشت این روز و لزوم بهره گیری از آموزه های زلزله شهر بم و با توجه به وضعیت فرسودگی بافت های ناکارآمد شهری، نشستی تحت عنوان " آموزه های زلزله بم " برگزار شد.

فرد بیان داشت: این رویداد در استان قزوین با محوریت شهرداری های شهر میزبان، در شهرهای قزوین، تاکستان و الوند به صورت جداگانه در هر یک از شهرهای ذکر شده، برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این رویداد نسبت به بررسی نقش بازآفرینی شهری ایران و بسته های تشویقی شهرسازانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های فرسوده و نوسازی مردمی مسکن بررسی  شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی افزود: این رویداد با بهره گیری از حضور نمایندگانی از شهر بم به عنوان سفیران بازآفرینی، نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، معاونت مسکن و ساختمان و شهرسازی و معماری اداره کل، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سایر دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی استان و شهرستان برگزار  شد.

فرد بیان داشت: به منظور هماهنگی و برنامه ریزی این رویداد، جلسه ای با حضور دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت ویدئو کنفرانسی با کلیه استان ها برگزار شد.

گفتنی است ۵ دی ماه به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم و با هدف آگاهی رسانی عمومی در سطح جامعه به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه