English

محمد کریمی خبر داد؛

افزایش ۱۳ برابری هزینه برق در فصل زمستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با آغاز فصل زمستان هزینه برق مصرفی مشترکان افزایش و با نرخ سایر مناطق کشور محاسبه می شود.

 افزایش 13 برابری هزینه برق در فصل زمستان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار داشت: از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند هزینه برق با نرخ زمستانه محاسبه و تخفیف مناطق گرمسیر در این سه ماه برداشته می شود.

به گفته وی، در این مدت نرخ برق به ازای هرکیلووات ساعت 365 تومان محاسبه می شود که این نرخ در فصل تابستان 29 تومان بود.

کریمی با اشاره به افزایش 13 برابری هزینه برق در فصل زمستان اذعان داشت: مشترکان برای کاهش هزینه برق مصرفی خود هنگام استفاده از لوازم برقی پرمصرف بویژه آبگرمکن حداکثر صرفه جویی را داشته باشند و فقط هنگام استفاده، آن را به برق وصل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مشترکان اداری نیز در این فصل موظف هستند مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش دهند. ضمن اینکه واحدهای صنعتی دارای مصارف بالای یک مگاوات نیز ملزم به کاهش 10 درصدی مصرف برق خود هستند.

به گفته وی، الگوی مصرف برق در فصل زمستان برای هر ماه 200 کیلووات ساعت است در حالیکه این میزان در فصل تابستان 3 هزار کیلووات ساعت می باشد.در صورت مصرف برق بیش از الگوی تعیین شده هزینه برق بصورت پلکانی محاسبه می شود به طور مثال اگر یک مشترک خانگی در فصل زمستان 400 کیلواوت ساعت در یک دوره مصرف کند مبلغ قبض برق او 83 هزار تومان خواهد بود درصورتیکه هزینه برق  برای همین مقدار مصرف در فصل تابستان 14 هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه