English

با حضور مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش فارس انجام شد؛

توزیع ۳۳ هزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات ورزشی مدارس در فارس

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: محیط مدرسه، میدان آموزش مهارت های زندگی و انجام رقابت ها در کنار رفاقت هاست لذا محیط مدرسه باید فعال شود.

توزیع ۳۳ هزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات ورزشی مدارس در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد جعفری مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در  مراسم توزیع ۳۳ هزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات ورزشی مدارس و البسه معلمان تربیت بدنی استان فارس یادواره معلم شهید تربیت بدنی سید احمد عاطفه مند که در مجموعه ورزشی نرجس برگزار شد، با تقدیر از تلاش های استان فارس در حوزه ورزشی، اظهار کرد: فعالیت های معاونت تربیت بدنی و سلامت با الهام از اسناد بالادستی صورت می گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، تربیت شش ساحتی در دستور کار قرار دارد لذا تلاش داریم محتوا و معلم ما باید تمام ساحتی باشد.

جعفری گفت: فضای ورزشی ما یک فضای تربیتی است  و ما تلاش می کنم فعالیت های ورزشی در تربیت بچه ها، موثر باشد.

وی ادامه داد: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۵ هزار ۳۸۹ فضای ورزشی داشتیم اما با اجرای این طرح تعداد ۲۱۰۰ فضای ورزشی به فضاهای قبلی اضافه شد و تعداد ۸۹ فضای ورزشی در استان فارس قرار دارد است لذا ۳۳ صدم درصد به متراژ فضاهای ورزشی استان اضافه شد و البته این آمار در کشور ۴۲ صدم درصد است.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استان فارس ۹۰ درصد تعهدات خود در طرح شهید سلیمانی را اجرایی کرده است و در این زمینه جز استان های برتر کشور است.

وی اضافه کرد: طبق سند تحول، نگاه ما تربیت همه جانبه است یکی از حوزه های مهم به تربیت بدنی است زیرا ورزش یکی از ساحت های شش گانه است.

جعفری گفت: مربی تربیت بدنی  برای انجام وطیفه نیاز به تجهیزات دارد لذا امسال حدود ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات تهیه و  در سطح مدارس کشور توزیع شد البته از ظرفیت استان ها نبز استفاده استفاده کردیم.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در تمام کلاس های تربیت بدنی، این درس نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: ما موظف هستیم همه امکانات درون و برون سازمانی را در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش بر عدم استفاده از سالن های ورزشی در غیر موارد ورزشی تاکید کرد و گفت: در راستای اجرای طرح شهید خرازی  زمینه استفاده  پدر و پسر و مادر و دختر  از امکانات ورزشی مهیا شود.

جعفری بر رویکرد دانش آموز محوری و مدرسه محوری در فعالیت های ورزشی تاکید و عنوان کرد: محیط مدرسه، میدان آموزش مهارت های زندگی و انجام رقابت ها در کنار رفاقت هاست لذا محیط مدرسه  باید فعال شود.

وی ادامه داد: در راستای تقویت ورزش های باستانی فارس یکی از استان های هفتگانه  مجری و  پایلوت طرح شهید طوقانی در کشور است.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: همه با هم کمک کنیم تا معلم و محتوا و تجهیزات تمام ساحتی داشته باشیم.

وی از میزبانی خوب آموزش و پرورش در برگزاری مسابقات کشوری ورزش فرهنگیان تقدیر کرد.

شایان ذکر است؛ در این آئین از خانواده شهید معلم تریت بدنی سید احمد عاطفه مند و همچنین تعدادی از مربیان تربیت بدنی استان تقدیر شد.

 

توزیع اقلام ورزشی با اولویت مناطق کم برخوردار در سطح مدارس استان فارس انجام می شود

توزیع تجهیزات ورزشی+شیراز

محمدخلیل عسکری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در این آیین اظهار کرد: امروز شاهد یک اقدام ارزشمند و پهلوانی هستیم لذا از معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و حوزه تربیت بدنی استان تقدیر می کنم.

وی بر حضور پررنگ  دانش آموزان در مراسم ورزشی تاکید و عنوان کرد: به عنوان یک معلم انتظار دارم رویدادهای خوبی که انجام می شود دارای پیوست هویت ملی و دینی نیز باشد.

عسکری با اشاره به میزبانی فارس در مسابقات ورزشی کشوری در دهه فجر گفت: پیوست فرهنگی در مسابقات ورزشی امری است که از هم اکنون در دستور کار برگزار کنندگان مسابقات ورزشی قرار دارد.

وی ادامه داد: توزیع اقلام ورزشی در مدارس با رویکرد عدالت ورزشی صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف سند تحول مسابقات ورزشی در مدارس برگزار می شود لذا برا بهتر برگزار شدن این مسابقات نیازمند تجهیزات ورزش هستیم.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام ارزشمند تجهیزات ورزشی را به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال در مدارس سراسر کشور توزیع می کند.

عسکری تصریح کرد: امروز تعداد ۳۳ هزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات ورزشی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال تهیه و از امروز روانه مدارس می شود.

وی ادامه داد: این اقلام ورزشی با اولویت مناطق کم برخوردار در سطح مدارس استان توزیع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه