English

معاون استانداری فارس:

آینده توسعه گردشگری در فارس درخشان و امیدبخش است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس الزامات و اقدامات انجام شده در حوزه توسعه گردشگری فارس را تشریح کرد و بیان داشت : آینده توسعه گردشگری در فارس درخشان و امیدبخش است.

آینده توسعه گردشگری در فارس درخشان و امیدبخش است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در نشستی با خبرنگاران در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری به منظور میزبانی از گردشگران در ایام نوروز گفت: ستاد تسهیلات سفر در استان فارس به عنوان دومین استان کشور شکل گرفته است؛ احکام صادر شد و با توجه به دستورالعمل ملی سه کارگروه به این ستاد اضافه شده است؛ در واقع امسال ستاد تسهیلات با ۱۸ کارگروه اداره می‌شود.

وی افزود: تاکنون دو جلسه از جلسات کارگروه‌های ۱۸گانه تشکیل شده؛ به عنوان مثال شورای ترافیک برگزار و نکات لازم در این جلسه بررسی شده است.
 
معاون استاندار فارس با بیان اینکه در سال گذشته استان فارس رتبه نخست ستاد تسهیلات کشور را کسب کرد و گفت: روز دوم تا پنجم فروردین ماه حجم سنگینی از مسافر به سمت جنوب سرازیر شد که کار با همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، شهرداری و سایر ارگان‌ها مدیریت شد.
 
وی عنوان کرد: در طول ایام نوروز در برخی شهرها شاهد تلفات جانی بودیم اما استان فارس و شهر شیراز در مقایسه با سایر شهرستان‌ها از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود و تلفات جانی نداشتیم، امیدوارم امسال بتوانیم در حوزه تصادفات هم شرایط مطلوبی ایجاد کنیم تا شاهد این اتفاقات ناخوشایند برای گردشگران نباشیم.
 
معاون استاندار فارس با بیان اینکه امسال وظیفه اسکان گردشگران بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا افزون بر حفظ جایگاه استان فارس در حوزه گردشگری، تمهیدات لازم هم برای مسافرین و زائرین اتخاذ شود.
 
وضعیت احداث شهر سلامت
 
او در رابطه با آخرین اقدامات برای راه‌اندازی شهر سلامت در شیراز، با بیان اینکه برای احداث این شهر افزون بر سرمایه گذاری داخلی نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم، گفت: جلساتی برای احداث شهر سلامت در حال برگزاری است. البته مدیریت آن تغییر کرده و قرار است مشکلاتی که برای راه‌اندازی این شهر سلامت وجود دارد برطرف شود.
 
فرخ زاده با بیان اینکه استان فارس دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری در ابعاد مختلف از جمله گردشگری سلامت است، گفت: گیاهان دارویی یکی از بخش‌های گردشگری سلامت است که استقبال خوبی از این بهش صورت می‌گیرد و می‌توان از آن به خوبی بهره برد.
 
او با بیان اینکه سرمایه گذاران در استان فارس با مشکلاتی از جمله بروکراسی اداری، قوانین دست و پاگیر دستگاه‌های خدمت‌رسانی و گرفتن استعلام‌های متعدد از دستگاه‌ها رو به رو هستند، گفت: با برگزاری همایش و نشست نمی‌توانیم به جذب سرمایه‌گذار بپردازیم بلکه باید با پیگیری امور سرمایه‌گذاران و حل مشکلات آنها زمینه را برای حضورشان در استان فراهم کنیم.
 
وی در رابطه با راه‌اندازی موزه قرآن در شیراز گفت: پیشنهاد راه‌اندازی موزه قرآن به شورای ملی زیارت که ریاست آن به عهده رئیس جمهور است داده شده است و اگر این طرح به تصویب قطعا اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
 
فرخ زاده یادآور شد: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان مهر و لامرد مصوبات خوبی انجام شد؛ مصوباتی مبنی بر اینکه هنرستان‌های فنی در کنار شهرک‌های صنعتی با هدف تربیت نیروی فنی مورد نیاز آن شهرک‌ها احداث شوند.
 
وی با بیان اینکه در استان فارس ۷۲ شهرک صنعتی داریم و برای ۴۰ نقطه توافق برای تحقق این امر انجام شده است، گفت: از این تعداد ۳۷ هنرستان در شهرستان‌ها و ۳ هنرستان هم در شیراز برای این امر در نظر گرفته شده است.
 
فرخ‌زاده بر ضرورت تجهیز هنرستان‌ها تأکید کرد و گفت: در حال حاضر احداث پارک مهارت‌های کودک در شیراز مورد توجه قرار گرفته است و سه طرح گردشگری کودک هم در سفر وزیر آموزش و پرورش به فارس مصوب شد که فارس به عنوان پایلوت این طرح‌ها خواهد بود.
 
گردشگری مذهبی
 
وی به اقدامات صورت گرفته در سه شهر شیراز، مشهد و قم که مثلث طلایی گردشگری مذهبی کشور را تشکیل می‌دهند گفت: پیش از این شهرهای شیراز، مشهد و قم برای گردشگری مذهبی در کشور در نظر گرفته شده بودند اما اخیرا مشخص کردن و معرفی یک نفر در تمام استان‌ها به عنوان مشاور امور زیارتی استاندار به تصویب رسیده است.
 
فرخ زاده با بیان اینکه احداث زائرسراها میان سه شهر مذهبی در اولویت استانداری قرار دارد، گفت: هم‌اکنون احداث یک زائرسرا در مشهد مقدس در حال انجام است. قرار است این کار در شیراز هم پیگیری شود؛ به همین منظور یشنهاد احداث زائرسرای ارزان‌قیمت و در شأن زائران در زیباشهر و باغ جنت داده شده است و برای تحقق این امر نیاز به همکاری شهرداری داریم.
 
معاون استاندار فارس افزود: ساختمان‌های برای احداث زائرسرا در پیرامون حرم هم خریداری شده که بودجه‌های آن از طریق صندوق احیای بافت اطراف حرم تأمین می‌‍شود.
 
وی با اشاره به طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) نیز گفت: طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) به مساحت ۳۶۰ هکتار درخصوص مباحث خدماتی اجرا می‌شود. در واقع توسعه حرم‌ها به مساحت ۵۷ هکتار انجام خواهد شد و این موضوع مصوبه دارد.
 
فرخ زاده افزود: برای ۳۶۰ هکتار قرار است خدماتی از محل صندوق احیای بافت‌های اطراف حرم ارائه شود این صندوق د شیراز، مشهد، قم و ری تشکیل شده و در آن خدماتی نظیر وام یا کمک‌های بلاعوض به منظور احیای بافت‌های اطراف حرم اعطا می‌شود.
 
فرخ زاده با بیان اینکه در شیراز دو موزه مشاهیر و منطقه‌ای در دست احداث هستند و برای پیاده کردن اهداف مان در حوزه حافظ و روایت قرآنی نیاز به تکمیل این موزه‌ها داریم، گفت: پیشرفت فیزیکی موزه منطقه‌ای خوب بوده است اما بودجه میراث واقعاً به احداث موزه مشاهیر نمی‌رسد.
 
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: قرار است که یک موزه در حرم شاهچراغ(ع) احداث شود که هنوز این امر محقق نشده است؛ تصمیم گرفتیم از شورای شهر برای تأمین بودجه این موزه کمک بگیریم و تاکنون چندین جلسه هم برای پیگیری این امر برگزار شده، با این حال هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.
فرخ‌زاده همچنین با تاکید بر اهمیت برگزاری رویدادهای مختلف در توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد: امروز شیراز با بن بست جاذبه‌ها مواجه است و باید به دنبال ایجاد جاذبه‌های جدید برویم و در این راه نیاز است همه پای کار بیایند و با بهره گیری از ظرفیت های متنوع طبیعی، تاریخی ، فرهنگی، هنری و... رویدادهای جذاب گردشگری را برای جذب گردشگران تعریف و اجرا کنیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی