English

مدیر مخابرات منطقه کردستان؛

۱۳۵۶ میلیارد ریال طرح مخابراتی در کردستان اجرا شد

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال پروژه در بخش‌های توسعه سیستم‌های مخابراتی، حوزه سیار، توسعه دیتا، حوزه انتقال، شبکه کابل و فیبرنوری در استان خبر داد.

۱۳۵۶ میلیارد ریال طرح مخابراتی در کردستان اجرا شد

گزارش خبرگزاری موج کردستان، آزاد حکمت اظهار داشت: ایجاد مرکز مستقل با حذف کابل‌های اقماری در ۱۷ روستا با ظرفیت‌سازی هزار و ۴۷۲ پورت، تعویض سوئیچ های قدیمی در ۱۰ نقطه با مجموع هزار و ۹۲۰ پورت، توسعه سوئیچ تلفن ثابت در ۵۲ مرکز شهری و روستایی با مجموع ظرفیت‌سازی ۲ هزار و ۸۶۰ پورت ثابت ADSL و VDSL از جمله اقدامات انجام شده در حوزه سیستم‌های مخابراتی است.

وی ایجاد اینترنت ADSL به میزان ۴۴۸ پورت در ۱۱ روستای جدید، دایری چهار هزار و ۹۷۳ خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید، دایری ۱۴ هزار و۷۴۷ پورت جدید اینترنت پر سرعت مخابرات (ADSL)، دایری ۳۸۷ مشترک جدید FTTH و افزایش ظرفیت منصوبه FTTH به میزان هزار و ۲۴ پورت در شهرستان‌های سنندج، قروه و مریوان را از دیگر پروژه‌های حوزه سیستم‌های مخابراتی اعلام کرد.

سرمایه‌گذاری ۷۸۵ میلیارد ریالی در بخش توسعه حوزه سیار

حکمت با اشاره به اینکه در بخش توسعه حوزه سیار ۷۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است افزود: احداث هفت سایت جدید فول تکنولوژی موبایل در شهرستان‌های بانه، سنندج، قروه و مریوان، ارتقای تکنولوژی اینترنت موبایل از نسل دوم به نسل‌های سوم و چهارم در شهرستان‌های بانه، بیجار، سنندج، سقز، قروه، مریوان، کامیاران و دهگلان بر روی ۲۹ سایت از پروژه‌های اجرا شده در این حوزه است.

وی افزود: در بخش توسعه دیتا نیز با مجموع سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد ریال، برگردان UPLINK شهرستان‌های کامیاران، دیواندره و بانه بر روی لینک ۱۰G (معادل پنج برابر شدن پهنای باند) به صورت مجزا در هر شهرستان، برگردان ترافیک بانه، برگردان ترافیک مراکز وحدت و هشترودی سنندج بر روی سوئیچ مرکز وحدت و برگردان MPLS کشوری از مرکز PC به مرکز شهید چمران از اقدامات اجرا شده با هدف افزایش سرعت اینترنت قابل ارائه به مشتریان مخابراتی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اجرای پروژه‌های برگردان ترافیک در مرکز شهید چمران سنندج، توسعه uplink مرکز شهید رشیدی نیا به ۱۰G، ارتقا و بهینه سازی ظرفیت Bras استان، ارتقای uplink در ۷۱ مرکز روستایی در شهرستان‌های بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و سروآباد را از دیگر فعالیت‌های مخابراتی در بخش توسعه دیتا اعلام کرد.

سرمایه گذاری ۲۵۹ میلیارد ریالی در توسعه حوزه انتقال

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین به پروژه‌های اجرا شده با سرمایه گذاری ۲۵۹ میلیارد ریال در توسعه حوزه انتقال استان اشاره کرد و گفت: افزایش پهنای باند و فراهم کردن زمینه ارائه پهنای باند به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل از جمله این برنامه‌ها است.

وی به نصب و راه اندازی ۵۰ دستگاه CWDM در شهرستان‌های بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سنندج، قروه، کامیاران، مریوان و سروآباد، نصب و راه اندازی هفت لینک رادیو در شهرستان‌های بیجار، سقز، قروه، دهگلان و دیواندره، نصب و راه‌اندازی تجهیزات لازم در راستای افزایش ظرفیت و برگردان ترافیک به تعداد ۲۱ مورد در شهرستان‌های بیجار، دهگلان، سقز، سنندج، قروه، مریوان را از دیگر پروژه‌های مخابراتی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه