English

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان ؛

راهیابی دو قصه گوی کردستانی به مرحله نهایی جشنواره کشوری

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: «زیبا عبدالملکی» و «پرشنگ سنگین آبادی» از استان کردستان به مرحله کشوری دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» راه یافتند.

راهیابی دو قصه گوی کردستانی به مرحله نهایی جشنواره کشوری

به گزارش خبر گزاری موج‌ کردستان، محمد مخدومی اظهار کرد: از ابتدای فراخوان جشنواره در مجموع ۱۴۶ اثر در ۲ بخش صحنه‌ای و دیجیتال به دبیرخانه استانی در کردستان ارسال شد که در نهایت با انتخاب داوران ۴۶ اثر به بخشی رقابتی در مرحله استانی راه یافت که از این تعداد ۲۵ اثر در بخش صحنه‌ای و ۲۱ اثر در بخش دیجیتال رقابت کردند.

وی افزود: در مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در استان کردستان که آبان ماه سال جاری در کتابخانه مرکزی شهرستان سنندج برگزار شد به انتخاب داوران هفت اثر در بخش صحنه‌ای و ۶ اثر در بخش دیجیتال به مرحله منطقه‌ای به میزبانی استان همدان راه یافت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شد.

وی شناسایی استعدادها تشویق و بهره‌مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه‌های عمومی، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی از جمله قصه، داستان و شعر در تعالی و مقاوم سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه‌های عمومی را از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه اعلام کرد.

مخدومی یادآور شد: علاوه بر راهیابی «زیبا عبدالملکی» و «پرشنگ سنگین آبادی» دو قصه‌گو از کردستان به مرحله کشوری این جشنواره، به انتخاب داوران «طاهره اصفهانی» و «مینا عسگری» از کردستان به عنوان شایستگان تقدیر معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه