English

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد خبر داد:

چشم انداز سه ساله ۱۴۰۴ ویژه خانواده و جوانی جمعیت در یزد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از تدوین برنامه و چشم انداز سه ساله ۱۴۰۴ ویژه خانواده و جوانی جمعیت در یزد خبر داد.

چشم انداز سه ساله ۱۴۰۴ ویژه خانواده و جوانی جمعیت در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ، حجت الاسلام مجتبی صداقت رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد گفت: طرح یزد جوان، آینده درخشان بر اساس سند تحول جمعیت در استان شکل گرفته است.

وی افزود: ما در کشور در ۳۰ سال اخیر سریع‌ترین کاهش نرخ باروری کلی را در دنیا داشته ایم که این میزان ۷۰ درصد بوده است در حالی که در جهان ۳۱ درصد بوده است.

حجت الاسلام صداقت بیان کرد: در سال ۹۶ از لیست کشور‌های جوان خارج شدیم و اگربه همین سیستم پیش برویم در سال ۱۴۵۰ پیرترین کشور منقطه خاورمیانه خواهیم شد.

وی افزود: در نرخ باروی ۴ و نرخ ازدواج ۲۶ و جمعیت سالمند نیز رتبه ۲۳ را در کشور داریم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: اگرعدم توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب را در کشور بررسی کنیم می‌بینیم در سال ۹۳ ایشان سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کردند، اما در سال ۹۹ این قانون اجرا شد.

وی گفت: چشم انداز ما سه ساله است که یزد ۱۴۰۴ الگوی خانواده با نشاط و پیشرو در امر فرزندآوری با نرخ باروری بالاتر از حد جایگزینی دارای کنشگران حوزه جمعیت است.

حجت الاسلام صداقت بیان کرد: در قدم اول احصای مشکلات جمعیت در استان انجام شد که در پنج  حوزه این امر شکل گرفت و برای این که برنامه‌های خود را مشخص کنیم بر اساس سه سند بالادستی راهبر‌ها را احصا کردیم و برنامه‌های راهبردی را دنبال کردیم که  شبکه سازی، توانمندسازی، فرهنگ سازی و مطالبه گری به عنوان چهار راهبرد اصلی ما بود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: شاید کار‌هایی که در استان در بخش کوچکی از کشور رقم بزنیم، اما معتقدیم طبق روایات  هیچ کارحسنه‌ای کوچک نیست و ممکن است اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

وی گفت: مشخص کردن برنامه‌های راهبردی در ۵ مساله و ۵ مخاطب نیز دنبال شد.

حجت الاسلام صداقت بیان کرد: صاحبان فکر اندیشه برای تولید و ایجاد علم در این زمینه از مخاطبین اصلی بودند و در این راستا نیز تربیت نسل جوان با متولیان امور تربتی و همچنین اهالی هنر و رسانه نیز به دنبال تقویت آثار هنری در این زمینه بودیم.

وی گفت: ما روش‌های کلان برنامه سازی فرهنگی را در ۹ روش بررسی کردیم که نتیجه این شد که مساله مخاطب و روش‌های کلان ماتریس سه بعدی برای ما طراحی کرد و به ۷۰ برنامه رسیدیم که طراحی کردیم.

حجت الاسلام صداقت با اشاره به اینکه با گام دوم ما این نقشه راه کامل می‌شود، بیان کرد: گام‌های بعدی ما بر اساس نقشه راه بررسی می‌شود و پس از بررسی و نقد این برنامه تایید و ابلاغ می‌شود و کارگروه‌ها در این راستا شکل می گیرد و پس از آن به هیات اندیشه ورز می‌رسد که برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای ارائه می‌شود.

وی افزود: ما معتقدیم اگر برنامه ریزی داشته باشیم به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی  ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: دستاورد‌های مورد انتظار ما شامل تبدیل مساله جعیت به گفتمان، ارزیابی مستمر و ارائه گزارش به مردم، ارتقای اعتماد اجتماعی، حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های جمعیتی، جذب اعتبارات ملی تعمیم الگوی نقشه را جمعیت استان و افزایش نرخ باروری کل استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه