English

استاندار قزوین:

در برگزاری کنگره شعر ایثار باید از کلیشه ها عبور کرد

استاندار قزوین گفت: شهدای شاهچراغ و شهدای اتفاقات اخیر مانند شهید آرمان علی وردی به عنوان نمادهای مواجه نظام سلطه با جریان حق طلبی به حساب می آیند و باید آرمان و شرح حوادث آنها زنده بماند، به همین دلیل در فراخوان باید به صورت ویژه دیده شود.

در برگزاری کنگره شعر ایثار باید از کلیشه ها عبور کرد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای استانی هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار اظهار داشت: به دلیل تاثیر بالای موضوع شعر و مفهوم ایثار، جامعه هدف این کنگره باید گسترده شود و باید بتوان از ظرفیت‌های متعدد تشکل‌ها و کانون‌های مختلف شعری فعال در استان قزوین به خوبی استفاده کرد. 

وی افزود: به طور مثال کانون های دانشجویی فعال در حوزه شعر و اساتید ادبیات فارسی دانشگاه‌های استان می توانند در کمیته های دانشجویی حضور فعال داشته باشند و زمینه ورود شاعران در این کنگره را فراهم نمایند. 

اعلایی با بیان اینکه باید در برنامه های جانبی کنگره از موضوعات روز هم استفاده شود، گفت: شهدای شاهچراغ و شهدای اتفاقات اخیر مانند شهید آرمان علی وردی به عنوان نمادهای مواجه نظام سلطه با جریان حق طلبی به حساب می آیند و باید آرمان و شرح حوادث آنها زنده بماند، به همین دلیل در فراخوان باید به صورت ویژه دیده شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: چراغ روشن شده توسط شهدای اتفاقات اخیر در جامعه باید زنده بماند و ورود این موضوعات به کنگره کمک می کند خلق آثار بیشتری اتفاق بیفتد. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: شهدا سرمایه های کلانی برای کشور به حساب می آیند و نباید یاد و خاطره آنها و ارزش هایی که آنها در جامعه ایجاد کردند از بین برود.

وی با بیان اینکه در کنگره شعر ایثار باید از ابتکار استفاده شود و از کلیشه ها عبور کرد، گفت: برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر این کنگره از ظرفیت های الکترونیکی استفاده شود و علاوه بر شاعران برای شعر دوستان هم برنامه ریزی شود. 

استاندار قزوین افزود: مفهوم ایثار مفهومی است که در طول سالیان مختلف بیشترین آسیب را دیده است، به همین دلیل باید مفاهیم ایثار هم در این کنگره به صورت ویژه دیده شود تا بتوان این مفهوم را مجددا احیا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی