English

فرماندار ویژه کاشان خبر داد؛

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ساختمان بافت فرسوده در سطح کشور

فرماندار ویژه کاشان گفت: در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ساختمان یا مجموعه فرسوده وجود دارد که غریب به ۱۰ میلیون نفر از هموطنان ما در این مجموعه و خانه ها زندگی می کنند.

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ساختمان بافت فرسوده در سطح کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد شریف زارعی در نشست بهره گیری از تجارب شهر بم در زمینه ایمنی در برابر زلزله و بلایایی طبیعی با هدف نوسازی مسکن با مشارکت مردمی بیان داشت:  در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ساختمان یا مجموعه فرسوده وجود دارد که غریب به ۱۰ میلیون نفر از هموطنان ما در این مجموعه و خانه ها زندگی می کنند.

وی سابقه زلزله شهر بم را نقطه هشداری در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد؛ با اینکه لرزش شهر بم ۶،۶ ریشتر بیشتر نبود اما کل شهر ۱۰۰ درصد تخریب که ازآن  شهر ۱۲۰ هزار نفر بیش از یک ،سوم افراد جان خود را کمتر از ۲۰ ثانیه از دست دادند و پر تلفات ترین زیان بار ترین  زلزله قرن اخیر بود، وی افزود که تنها راه جلوگیری این تلفان سنگین بحث بهسازی ، و نوسازی و باز آفرینی در کشور می باشد.

زارعی به ایجاد دستور العمل هایی در سال ۷۶ برای اصلاحو بازآفرینی بافت های فرسوده اشاره کردو افزود؛ برخی موضوعات از جمله مقاوم سازی و بهسازی بعد از زلزله بم موردتوجه قرار گرفته تا ساختمان های جدیدی بر اساس اصول علمی و قواعد مقاوم سازی صورت گیرد.

وی از مشخصه های بافت های فرسوده معابر کم عرض ،جاذبه ترافیک ، محیط پر تراکم جمعیت و محیط زیست، مشکلات ارتباطی از جمله مشکلات بافت های فرسوده محسوب که نیازمند اصلاح می باشد.

فرماندار کاشان گفت:طرح های مدیریت شهری برای بافت فرسوده لازمه حمایت قانونی و تلاش های دولت و هم چنین مردم برای تحقق رویکرد های باز آفرینی و مقاوم سازی بافت فرسوده تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه