English

دانشگاه کاشان دومین دانشگاه سبز ایران در نظام رتبه‌بندی بین المللی گرین‌متریک ۲۰۲۲

رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه دوم این دانشگاه در نظام رتبه بندی بین المللی گرین متریک 2022 در بین دانشگاه های جامع کشور خبر داد.

دانشگاه کاشان دومین دانشگاه سبز ایران در نظام رتبه‌بندی بین المللی گرین‌متریک  2022

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس کتابی با بیان اینکه در ویرایش 2022 نظام رتبه‌بندی«گرین‌متریک» 1050 مؤسسه از سراسر جهان ارزیابی شده‌اند، افزود: بر پایۀ ویرایش ۲۰۲۲ میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» دربارۀ توسعۀ پایدار، ۴۵ مؤسسۀ ایرانی در لیست سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند که از میان آن‌ها، دانشگاه کاشان  با امتیاز کل 7795 و 163 جهانی، رتبه دوم را در بین دانشگاه های جامع و سوم در بین موسسات آموزش عالی کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل، و آموزش و پژوهش سنجه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی برای سنجش مؤسسه‌ها به‌کار می‌روند، افزود: گرین‌متریک با هدف ارائۀ چشم‌اندازی فراگیر از وضعیت و سیاست‌های زیست‌محیطی و توسعۀ پایدار مؤسسه‌های آموزش عالی جهان راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: گرین‌متریک در گونۀ خود یگانه و ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاست‌گذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه