English

کسب رتبه ششم کشوری دانشگاه‎ کاشان بر اساس شاخص هرش

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان از کسب رتبه ششم این دانشگاه در بین دانشگاه‎ های جامع کشور بر اساس شاخص هرش خبر داد.

کسب رتبه ششم کشوری دانشگاه‎ کاشان بر اساس شاخص هرش

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسن احمدی‎ زاده با اشاره به اینکه شاخص هرش (اچ ایندکس) به نحوی نشان دهنده کیفیت خروجی‌های علمی و بهره وری پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری کشور است؛ گفت: چنانچه حداقل H تعداد از  انتشارات یک پژوهشگر، H تعداد استناد دریافت کرده باشد، آن پژوهشگر دارای شاخص H است.

وی خاطر نشان کرد: بنابر اعلام ISC و بر اساس پایگاه Web of Science دانشگاه کاشان شاخص (122) و با احتساب کل دانشگاه‎های کشور این شاخص رتبه یازدهم را کسب کرده است.

احمدی زاده افزود: محبوبیت این شاخص به عنوان یک شاخص علم سنجی از این واقعیت ناشی می شود که بهره وری (تعداد انتشارت) و تأثیر (تعداد استناد دریافتی) را در یک نمایه ترکیب می کند.

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان با بیان اینکه شاخص H را می توان برای هر سطحی (نویسنده، موسسه، مجله، کشور) اعمال کرد، اظهار داشت: این شاخص می تواند اطلاعاتی را در مورد نحوه توزیع استنادها در مجموعه ای از انتشارات نشان دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه